سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
ترفندهای ویندوز
 
 
غریب، کسی است که دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به امام حسن علیه السلام ـ] 
»» آیا بانک الکترونیکی همان بانک مجازی است؟

 آیا بانک الکترونیکی همان بانک مجازی است؟


باید خیلی دقت کرد که بانک مجازی یا اصلا هر کسب و کار مجازی، نسخه‌ الکترونیکی‌ای از آنچه در دنیای محدود فیزیکی انجام می‌شود، نیست.

این دنیا می‌تواند کاملا جدید باشد و هیچ ارتباطی با مدلی که در دنیای فیزیکی از آن پدیده، مثلا بانکی که الان در ذهن‌مان داریم نداشته باشد، به خصوص اگر بخواهیم برای اولین بار در یک محیط محدود و تحت کنترل آن را ایجاد کنیم. شاید با یک مثال بتوان منظور را شفا‌ف‌تر بیان کرد.

کسب و کار جدیدی که شرکت آمازون یا گوگل شروع کردند (منظور ورود به تولید سخت‌افزار متناسب با خدماتی است که قبلا ارایه می‌داده‌اند) را در نظر بگیرید؛ این خدمات هستند که شکل سخت‌افزار و تازه بعد از آن، شکل و ساختار و قواعد کسب و کار ازجمله مدل‌های بازاریابی، عملیات، ساختارهای مالی و غیره را تبیین می‌کنند. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در مدل مجازی بانکداری، ارتباط فیزیکی ذی‌نفعان مختلف قطع می‌شود، با طراحی مناسب بستر، روش‌های کاملا نو را بشود خیلی خوب پایه‌گذاری و با بازکردن ساختارهای نوآوری و فرصت‌ها، مفاهیم کاملا جدیدی را ایجاد کرد. مثلا مفهومی مانند بانکداری اسلامی (منظور مفهوم مدنظر مسلمانان و شاید نه آن چیزی است که الان پیاده می‌شود) را در نظر بگیرید؛ با توجه به اینکه در بانکداری مجازی، پول یک متغیر است که علاوه بر مقدار می‌تواند ابعاد دیگری هم داشته باشد، شاید بتوان به نحوی سود‌آوری پول‌ها را رهگیری نیز کرد. همچنین می‌توان هزینه‌های عملیات بانکی را به شدت کاهش داد و یا مستقل از کمیت پول کرد و مثلا کارمزد را به جای درصدی از پول، هزینه ثابتی نسبت به عملیات قابل تعقیب تلقی کرد. شاید جملات فوق گویای آن چیزی که در ذهن هست، نیستند اما اگر کمی‌ به پدیده‌ای که شرکت اپل در حال گسترش آن است، فکر کنیم، شاید بتوان موضوع را بهتر توضیح داد.

الان شرکت اپل با ارایه آی‌پد جدید که قابل حمل، سبک، با اتصالات (بخوانید ارتباطات) بسیار خوب و چارچوب نرم‌افزاری خاص خودش است، اکوسامانه جدیدی را ایجاد می‌کند که هزاران شرکت در تلاش هستند در این اکوسامانه فعالیت کنند. شرکت اپل هم از این اکوسامانه به شکل انگلی استفاده می‌کند و 33 درصد سودآوری هر شرکت را (تقریبا برابر با گردش پول آن شرکت) که در بخش تجاری این اکوسامانه فعالیت می‌کند، تصاحب می‌کند. در واقع شرکت اپل یک مرکز رشد برای برنامه‌های خاص خودش فراهم کرده است که فرآورده‌هایش یا نوزادانش به جامعه‌ای که خودش شکل داده، ورود پیدا می‌کنند. با ذکر این نکته که سخت‌افزار و بستر لازم برای ارایه این خدمت را هم در اختیار مردم (عمده مصرف‌کنندگان این اکوسامانه) برای ارتباط و حضورشان در این جامعه قرارداده است و اینکه در آینده رقبای این شرکت هم احتمالا اقدامات جدیدی را انجام خواهند داد و این جوامع نیاز به تعاملات دارند و غیره.

حالا اگر برگردیم به مساله بانکداری مجازی یا بانک مجازی یا جامعه بانکی مجازی یا هر اسم و تعبیر دیگری که مناسب‌تر باشد، ممکن است نگاه‌مان را در شکل بانکداری به شکل الکترونیکی یا به شکل بانکداری بدون شعبه فیزیکی یا پول فیزیکی یا الکترونیکی و تراکنش‌های الکترونیکی محدود کنیم اما تعاملات و رویه‌ها و حسابداری و غیره همانی باشند که در حال حاضر صورت می‌گیرند؛ فقط به شکل الکترونیکی، اما آیا واقعا لزومی دارد که در دنیای مجازی، بانکداری همین شکلی باشد که الان هست؟

آیا واقعا در این بانکداری، گرفتن پول‌هایی مثل کارمزد، ضروری است یا اینکه مثلا می‌شود مانند شرکت اپل با تکیه بر نظریه بانکداری اسلامی، بستر فعالیت را در اکوسامانه جدید فراهم کرد، مثلا سرمایه را برای رشد شرکت‌ها در اختیارشان قرار داد. نمی‌خواهیم وارد موضوع شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر (VC)‌ها و غیره بشویم که شاید در دنیای مجازی به راحتی حلقه‌های مختلف برای حمایت از خلاقیت و نوآوری و تولید ارزش از ایده و ابتکار را بتوان فراهم کرد و حلقه آخر هم بشود بانکداری مجازی، اما در ضمن می‌شود مفاهیم و خدمات جدیدی را نیز در این حیطه فراهم آورد.به نظر می‌آید اگر بنا باشد برنامه‌های راهبردی برای ایران در این خصوص تهیه شود خیلی مهم است که بر نوآوری در این مورد تکیه شود تا شاید بتوانیم با گامی بزرگ و حرکت بدون توپ، از رقبا پیشی بگیریم و خیلی دقت کنیم که در دام بانکداری الکترونیکی به جای بانکداری مجازی نیفتیم. در دنیای مجازی ساز و کارها می‌توانند کاملا متفاوت از آن چیزی باشند که در دنیای فعلی با ابعاد محدود وجود دارند.

مفاهیمی مثل گردش پول، انباشت سرمایه، سرمایه مشترک چندین مجموعه و غیره و یا حساب مجازی، کارمزد و سود مجازی، پول مجازی، نقدینگی مجازی، بدهی و وام مجازی، سرمایه مجازی و اعتبار مجازی مفاهیمی هستند که لازم است ارگان‌هایی مانند بانک مرکزی ایران و مراکز پژوهشی روی آنها تحقیق و توسعه انجام دهند (همین‌طور سرمایه‌گذاری مجازی). شاید در مرحله اول کار بتوان بانکداری الکترونیکی بر پایه نظام فشل فعلی بانکداری را ایجاد کرد اما اگر بخواهیم در این عرصه حرف جدیدی داشته و پیشگام باشیم باید خیلی سریع فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم.

پیشنهاد می‌شود در این خصوص اتاق فکری، مرکز خلاقیتی، مرکز ایده‌پروری و... از طریق بانک مرکزی و یا مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا... تشکیل و با حمایت از آن روی رویکردهای خلاقانه در بانک‌های مجازی و با نگاهی به اصول اسلامی تعامل با سرمایه و پول و یا حتی بدون آن (برای جلوگیری از سرکوب خلاقیت) کار بشود، نه بانکداری الکترونیکی.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:32 عصر )

»» چگونه با شبکه‌های اجتماعی پولدار شوید؟

چگونه با شبکه‌های اجتماعی پولدار شوید؟


همکاران سیستم- شبکه‌های اجتماعی به مانند تمام رسانه‌های نو در هر دوران، بستری است که می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای کسب درآمد استفاده کرد. نویسنده مقاله مطالعه خود را بر روی شبکه اجتماعی فیس‌بوک متمرکز کرده است. می‌توان این نکات را در هر شبکه اجتماعی پیاده‌سازی کرد.

عضو فیس‌بوک که باشید، عده‌ای از دوستان که می‌توانند مشتری‌ها و اربا‌ب‌رجوع‌های شما هم باشند آن‌جا هستند. پست‌های شما هم درباره همه چیز می‌تواند باشد. شما در آن‌جا از چیزی که خریده‌اید تا آخرین چیزی که گوش داده‌اید می‌نویسید.خیلی‌ها می‌گویند فیس‌بوک جای خوبی برای رونق دادن به کار و بار تجاری است،‌ اما چه‌طور؟ با برخی از کسانی که از راه شبکه اجتماعی فیس‌بوک پول و پله‌ای بهم زده‌اند گفت‌وگو کرده‌ام و سرآخر برخی از فوت و فن‌های آنان را در مواردی که می‌خوانید آورده‌ام:

1- این افراد در اضافه کردن دوستان به لیست خود دست و دل باز بوده‌اند. از هر قشر و آدمی به صفحه آنان راه پیدا کرده‌اند که این البته شامل دیگر دلال‌های مجازی عرصه فیس‌بوک هم می‌شود. این افراد برای افزایش فهرست دوستان با هم مسابقه نمی‌دهند و مراقبند که چه‌طور دوستان‌شان را با دقت انتخاب کنند.

2- صفحه‌ای که در فیس‌بوک ساخته‌اند، شخصی و قابل اعتماد است. در آن از علایق خود می‌گویند. این یعنی این‌که آن‌ها واقعا وجود دارند و می‌شود به بودن آن‌ها اعتماد داشت. حال این آدم‌های واقعی در دنیای مجازی چگونه‌اند یا چه چیزهایی را دوست دارند؟ اهمیت این نکته برای مخاطبان صفحه شما در این است که آدم‌ها دوست دارند با کسی که می‌شناسند کار تجاری هم بکنند.

3- آدم‌های موفق در کسب‌و‌کار از راه فیس‌بوک اصرار زیادی به جذاب و در دسترس بودن همیشگی صفحه‌ خود دارند؛ چون کار در شبکه مجازی به بازی متاثر کردن دیگران می‌ماند و شما از طریق همین صفحه است که با مشتری‌ها و دوستان‌ وارد مذاکره می‌شوید. از راه‌های مختلفی می‌توان همیشه در دسترس بود. مثلا خیلی از ما از امکانات تلفن همراه خود برای دسترسی به فیس‌بوک استفاده نمی‌کنیم.
از راه تلفن همراه نظر گذاشتن 30 ثانیه و «لایک» زدن یک ثانیه طول می‌کشد و صفحه شما با همین ریزه‌کاری‌هاست که همیشه می‌تواند بروز، در دسترس و زنده باشد.

4- صفحه شما جایی برای گپ و گفت است نه اینکه بخواهید چیزی را به‌زور به کسی القا کنید. پس برای کار تجاری در صفحه فیس‌بوک تعادل را حفظ کنید. حتما دوست ندارید که دوستان فیس‌بوکی شما بگویند «اوه بی‌خیال این صفحه!». کاری که ممکن است ما با صفحه برخی از دوستان‌مان بکنیم. پس با پافشاری روی فروش مثلا یک محصول، کاری نکنید که دیگران صفحه شما را ببندند و به اصطلاح بِلاک (Block) کنند.

5- تعادل را در پست‌هایی که قرار است افکار شما را نشان دهد یا چیزهایی باشد که مخاطبان را به فکر بیندازد،‌ حفظ کنید. البته چنین کارهایی در فضای فیس‌بوک معمول است،‌ اما چیزی که مهم است قابلیت تحریک‌کننده بودن موضوع شما برای گپ و گفت و جلب توجه دیگران است. برای نمونه نوشتن یک پرسش، گذاشتن عکسی با معنی یا گفتن از اینکه چه چیزی می‌تواند برای دوستان‌تان سود داشته باشد،‌ از جمله فوت وفن‌های م بازاریابی از طریق فیس‌بوک است.

6- آدم‌هایی که در پول درآوردن از طریق فیس‌بوک موفق‌اند در گروهی که ساخته‌اند، خود را به‌عنوان اطلاع‌رسان و گزارشگری که از همه چیز با خبر است، به دیگران ثابت کرده‌اند. مثلا یکی از کسانی که من با او گفت‌وگو کرده‌ام، ریان هوکیل است از گروه هوکیل در شهر اوکلاهاما. ریان برای نمونه هر اتفاقی که در شهر بیفتد زودتر از بقیه منتشر می‌کند. این تسلط، محبوبیتش را پیش دوستان گروه بیشتر از دیگران کرده است.

7- صفحه فیس‌بوک آدم‌هایی که در پول درآوردن از طریق فیس‌بوک موفق‌اند، شنیده‌ها را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. برخی فکر می‌کنند هر آنچه را که می‌شنوند باید بگذارند روی صفحه فیس‌بوک، در حالی که این اشتباه بزرگی است. به جای آن بهتر است درباره آن چیزی که شنیده‌اید از زوایای مختلف اطلاعات جمع کنید و روی صفحه بگذارید. بدین ترتیب صفحه شما همزمان با اطلاع‌رسانی می‌تواند جنبه آموزشی هم داشته باشد.

این‌هایی که گفتم برای فراهم کردن بستر کسب‌و‌کار از راه فیس‌بوک بود که به‌صورت چند استراتژی مطرح شد. البته این تمام فوت و فن‌ها نیست و باید پیوسته بسنجید که کدام استراتژی جواب می‌دهد و کدام‌یک بی‌تاثیر است. این انعطاف‌پذیری را داشته باشید که هر زمان که لازم شد این استراتژی‌ها را تغییر دهید.


*جورج. جی. داستین، فارغ‌التحصیل دانشگاه مریلند و رئیس شرکت داستین سمینار است که سابقه‌ای 40 ساله در کار بورس دارد. او مشاور ارشد چند شرکت معتبر است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:32 عصر )

»» قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران

قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران


هفته گذشته در همین صفحه گزارشی منتشر شد از بهترین فناوری‌های سال 2010 که مجله پی سی مگزین آن را منتشر کرده بود.

نکته جالب در آن گزارش همه‌گیر شدن گوشی‌های هوشمند و سیستم عامل های موبایلی از یک سو و تپلت پی سی‌هایی همچون آی پد اپل و گالکسی تب سامسونگ از سوی دیگر بود. آنچه که این نشریه معتبر منتشر کرده بود گواه بر محبوبیت گوشی‌های هوشمند در بین کاربران امروز فناوری بود.

گوشی‌هایی که همه‌گیر شدن استفاده از آنها از اولین نسخه آی فون آغاز و بعدها و در فاصله اندکی تمامی تولیدکنندگان تلفن همراه را برآن داشت که جنگ مگاپیکسل‌ها و حافظه‌ها به پایان رسیده و آینده در بازار پرپتانسیل تلفن همراه از آن تولیدکنندگانی است که بتوانند این بار رایانه را در جیب و دستان کاربران قرار دهند.

دنیای تولیدکنندگان تلفن همراه جهانی بر خلاف تولیدکنندگان داخلی که بعد از پنج‌سال هنوز نتوانسته اند تعداد مدل‌های تولیدی خود را به تعداد انگشتان دو دست و تیراژشان را با این همه حمایت‌های دولتی به 500 هزار نسخه برسانند تفاوتی از زمین تا آسمان دارد. دنیای آنها هر 48 ساعت یک‌بار به طور کامل ریست (راه اندازی مجدد) می‌شود. سیستم عامل‌هایشان هر چهار ماه یکبار نسخه‌های جدیدتری به تن می‌کنند و تیراژ فروش جهانی شان گاهی اوقات در یک مدل و تنها در یک فصل بالغ بر 20 میلیون نسخه می‌رسد. شاید به‌روز بودن، پشتکار داشتن و پذیرش بی چون و چرای شرایط رقابتی باعث شده باشد تا قهرمان این بازار گسترده هم اکنون بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون گوشی در دستان کاربران داشته باشد.


به هر حال این روزها بازار تلفن همراه انقلابی جدید را تجربه می‌کند. انقلابی هوشمند که کاربران را به سمت خرید گوشی‌های نسبتا گران قیمتی سوق داده است.

آی‌فون همچنان باهوش‌تر

بــــرخـلاف برنــدهای مطرح جهانی اما به نظر می‌رسـد که بازار گوشی‌های هوشمند بیشتر تحت تــاثیر محـــصولات اپل آمریکایی باشد. این شرکت هم‌اکنون توانسته است با چهار مدل از گوشی‌های آی‌فون خود بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نسخه چهارم گوشی آی‌فون هم‌اکنون در بازار تهران تا قیمت یک میلیون و صد و سی هزار تومان به فروش می‌رسد. البته این نسخه بدون قفل این شرکت است که به راحتی قابلیت به روز رسانی و نصب نرم‌افزار را برای کاربران ایرانی فراهم آورده است.

از محاسن این گوشی می‌توان به حافظه 16 یا 32 گیگابایتی، دوربین دوم برای تماس‌های تصویری، صفحه نمایش ضد خش لمسی و خازنی و پردازنده یک گیگاهرتزی نام برد. البته استفاده از این گوشی عموما در کشورهایی مانند ایران که در سرعت و دسترسی به اینترنت محدودیت‌هایی وجود دارد، شاید کاربردهای واقعی خودش را نداشته باشد اما به هر حال این گوشی همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

پیر ناشناخته هوشمند

بعد از برند اپل شاید بتوان باهوش‌ترهای دیگر را بیشتر به برند اچ‌تی‌سی نسبت داد. برندی که از دیرباز و حتی پیش از اپل به ساخت گوشی‌های هوشمند برای آی میت و گوشی‌هایی با برند اصلی خود مشغول بود، اما نتوانست از پروپاگاندای آمریکایی اپل جان سالم به در ببرد و جایگاه سابقه خود را به این برند آمریکایی واگذار کرد.


شرکت تایوانی که اولین به کارگیرنده ویندوز موبایل روی گوشی‌های تلفن همراه بود، اما این روزها تغییر رویه داده و بیشتر خاطرخواه آندروید شده است. سیستم عاملی که به نظر می‌رسد در چند سال آینده نامش را بیشتر در بازار تلفن همراه خواهیم شنید، به‌طوری که هم اکنون نیز شاخ و شانه کشیدن قاتلان آی‌فون نسبت به مزایای این سیستم عامل در مقابل iOS بیشتر شده است و به نظر می‌رسد برخی از مدیران اپل آمریکایی را نیز زیر زیرکی دلباخته خود کرده است.

گوشی Legend اچ تی سی که چند ماهی است روانه بازار تلفن همراه شده، توانسته با استقبال بالایی از سوی مشتریان این برند روبه‌رو شود.

گوشی Legend هم اکنون با قیمت نزدیک به 520هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. صفحه نمایش با کیفیت AMOLED و ظاهر شیک این گوشی از جمله دلایلی است که باعث شده تا مشتریان زیادی برای خرید این گوشی به بازار تلفن همراه مراجعه کنند. این گوشی 126 گرمی که در ابعاد 112 در 5/11 در 3/56 میلیمتری ساخته شده دارای صفحه نمایش مولتی تاچ لمسی 2/3 اینچی AMOLED، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی همراه با قابلیت تشخیص چهره است.

گوشی Legend اچ تی سی که از ماه فوریه سال 2010 میلادی روانه بازار شده دارای سیستم عامل آندروید، مرورگر آفیس و جک صوتی 5/3 میلیمتری است. حافظه داخلی این مدل اچ تی سی توسط مموری کارت microSD تا 32 گیگابایت ارتقا می‌یابد. گوشی HD2 اچ تی سی نیز دیگر پرفروش باهوش این برند در بازار است که قیمتی نزدیک به 600هزار تومان دارد. صفحه نمایش tft لمسی با قابلیت نمایش 65 هزار رنگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی، ارتقای حافظه داخلی توسط مموری کارت میکرو SD و سیستم عامل ویندوز موبایل 5/6 از مشخصات فنی گوشی HD2 به شمار می‌آید.

کره‌ای پر تلاش

سامسونگ، اما دیگر مدعی بازار گوشی‌های هوشمند است. شرکت کره‌ای که به نظر می‌رسد خود را به آب و آتش زده تا بتواند علاوه بر تثبیت جایگاه خود در بازار سهم بسزایی از گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. شاید این موضوع را بتوان از کاهش عرضه مدل‌های ارزان قیمت و تمرکز این برند روی گوشی‌های لمسی دریافت. البته سامسونگ این روزها با شمشیر از رو بستن و پا جا پای اپل گذاشتن مشغول آزمایش شانس خود در بخش تپلت پی سی‌ها است. لوح لمسی گلکسی توانسته این روزها به عنوان رقیبی سرسخت برای آی پد به حساب آید و با به‌کارگرفتن سیستم عامل آندروید توانسته آن دسته از منتقدان انحصار طلبی اپل را به سمت خود بکشاند. جدا از لوح لمسی این شرکت کره‌ای، اما هم اکنون این برند توانسته سهم به‌سزایی از گوشی‌های لمسی و هوشمند را به خود اختصاص دهد. مدل i9000 این برند یا گلکسی اس دارای صفحه نمایش بزرگ SuperAMOLED است که به‌کارگیری این صفحه نمایش باعث شده تا این گــوشی کیفیتی بـی‌نظیـر و بدون رقیب را در بازار گـــوشی‌های هــوشمند به خود اختـصاص دهد. به کارگرفتن نسخه دوم از سیستم عامل آندروید درکنار پردازنده یک گیگاهرتزی و دوربین 5مگاپیکسلی باعث شده تا این گوشی تنها در سه ماه و نیم پس از عرضه اولیه بتواند به راحتی پنج میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش برساند.


بعد از سامسونگ سونی اریکسونی‌ها سال گذشته را بیشتر روی مدل‌های X این برند تمرکز کردند و انواع و اقسام Xهایشان را رو کردند. Xهایی که آغازگر ورود سونی اریکسون به دنیای هوشمندها بودند. X8 آخرین مدل از باهوش‌های عرضه شده سونی اریکسون بود که از نظر قد و قواره چیزی بین X10 و X10mini است. گوشی‌ای که مجهز به سیستم عامل آندورید 6/1 و دوربین عکاسی 5مگاپیکسلی است. البته سونی اریکسونی‌ها مدعی هستند که برای سال میلادی جدید تمام گوشی‌های خود را تحت سیستم عامل آندروید عرضه خواهند کرد و همانند یکی دو سال گذشته دیگر در بخش گوشی‌های ارزان قیمت فعالیتی نخواهند داشت. اما به هر حال در بین گوشی‌های سونی اریکسون به نظر می‌رسد ویوازها از فروش بالایی برخوردار بودند.

بازگشت گلادیاتور

هر چند که نوکیا دیرتر و با فاصله نسبتا زیاد به رقبا وارد عرصه هوشمندها شد، اما به نظر می‌رسد این برند کهنه کار سعی دارد با یک برنامه بلند مدت این بازار را مورد هدف قرار دهد. یک دنده‌های فنلاندی همچنان روی سیستم عامل سیمبیان خود ایستاده و خیال به‌کارگیری آندروید و ویندوز موبایل را روی هیچ‌کدام از گوشی‌هایش ندارد. هرچند که زمانی همین فنلاندی یک دنده معتقد بود تکنولوژی لمسی نمی‌تواند سهمی را از بازار او کاهش دهد، اما در نهایت تغییر رویه داد و به سمت به‌کارگیری انقلاب لمسی در گوشی‌هایش کشیده شد.

انتخابی که همچنان پرونده شکایتی اپل از نقض انحصارهای مالکیتی این برند را در دادگاه‌های بین‌المللی باز نگاه داشته است. تعویض مدیرعامل چشم آبی و کارکشته نوکیا در چند ماه پیش و جذب یک نیروی تازه نفس از سیلیکون ولی باعث شده تا گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون هوشمندسازی نـــوکیــــا در گوشی‌های آینده‌اش مطرح شود. هر چند که همچنان خبری از به‌کارگیری سیستم عامل‌های جدید نباشد.

به هر حال این روزها این فنلاندی کهنه‌کار با عرضه N8 بازار این کالا را به جنب و جوش واداشته است. گوشی‌ای که هم اکنون در ایران به قیمت 700 هزار تومان به فروش می‌رسد و با به‌کارگرفتن دوربین 12مگاپیکسلی و صفحه نمایشی لمسی خازنی در کنار نسخه سوم سیستم عامل سیمبیان در نظر دارد رقیبی جدی برای آی فون باشد. ناگفته نماند که از اولین لمسی نوکیا یعنی 5800 تنها در طول 10 ماه 12 میلیون نسخه به فروش رفت. حال باید منتظر ماند و دید آیا این مدل جدید نوکیا رکورد فروش در بین مدل‌های دیگر را می‌شکند یا نه.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:32 عصر )

»» SAP در برابر اوراکل تعظیم می‌کند؟

 SAP در برابر اوراکل تعظیم می‌کند؟


جنگ بر سر نقض قوانین کپی‌رایت در سال‌های اخیر به یکی از جنجالی‌ترین مسائل دنیای تکنولوژی و فعالان آن تبدیل شده است.

در واقع این روزها شنیدن اخبار مختلف و برگزاری دادگاه‌ها در این زمینه دیگر چندان تازگی ندارد. در این میان اما وقتی این جنگ بین دو شرکت بزرگ آن هم در یک حوزه رقابتی مانند نرم‌افزار باشد، موضوع کمی ‌فرق می‌کند و حتی می‌تواند بازار جهانی نرم‌افزار را هم تحت تاثیر خودش قرار بدهد.
درست به همین دلیل هم هست که در روزهای اخیر خبر مربوط به برگزاری آخرین دادگاه دو شرکت Oracle و SAP به یکی از پربیننده‌ترین اخبار حوزه تکنولوژی تبدیل شده است.

این دادرسی که بیش از دو سال طول کشیده است، حالا به نفع شرکت Oracle و با حکم پرداخت غرامت سنگینی از طرف SAP به پایان رسیده است.

روز سه شنبه هفته گذشته دادگاه فدرال اوکلند بابت نقض قوانین کپی رایت، SAP را به پرداخت 3/1 میلیارد دلار جریمه به Oracle محکوم کرد؛ جریمه‌ای سنگین که گویا بیشترین مبلغ جریمه بابت نقض کپی رایت نرم‌افزار تا حالا بوده است و به این دلیل تعجب بسیاری از حقوقدانان و کارشناسان را برانگیخته است.


ریشه اختلاف

در واقع همه این درگیری‌های قانونی مربوط به انجام یک خرید از طرف شرکت SAP بوده است. این شرکت در سال 2005 شرکتی به نام TomorrowNow را خرید تا علاوه بر سود بیشتر، بخشی از مشتریان رقیب خود یعنی شرکت Oracle را به خودش جذب کند.

شرکت TomorrowNow در واقع یک شرکت ارائه کننده خدمات پشتیبانی نرم‌افزار است که زمانی کار پشتیبانی بعضی از محصولات شرکت Oracle را انجام می‌‌داد. SAP با خرید این شرکت قصد داشت به نوعی بعضی از مشتریان شرکت رقیب را برباید، در حالی که شاید فکرش را هم نمی‌کرد زمانی مجبور باشد غرامت سنگینی برای این کار بپردازد.

به این ترتیب شرکت Oracle در ماه مه ‌سال 2007 اولین شکایتش از SAP را به دادگاه فدرال برد. در واقع Oracle از SAP به دلیل دانلود غیرقانونی نرم‌افزارش توسط شرکت TomorrowNow شکایت کرد. این شکایت اما در دادگاه‌های مختلف بررسی شده و حالا به یک دادرسی حساس و طولانی تبدیل شده است تا در نهایت در دادگاه آخر به نفع شرکت Oracle تمام شود.

جریمه‌ای سنگین در حوزه نرم‌افزار

جنجالی‌ترین جنگ قانونی بین دو غول نرم‌افزاری جهان روز سه شنبه گذشته با یک رای عجیب پایان گرفت. این رای شرکت SAP را به پرداخت سنگین‌ترین جریمه نقدی در زمینه نقض قوانین کپی رایت در حوزه نرم‌افزار محکوم کرد. این جریمه 3/1 میلیارد دلاری بعد از یک روز تعویق برای شور، به تایید هشت قاضی حاضر در این دادگاه رسید و در واقع این دو شرکت آخرین دفاع و عرایض خودشان را در روز دوشنبه گذشته انجام دادند.

در نهایت اما «سافرا کاتز» یکی از روسای شرکت Oracle در مورد این رای گفت: «این جریمه بزرگ‌ترین جریمه نقدی در این حوزه است». سخنگوی SAP اما از این رای ناراضی است و این تصمیم را نا امیدکننده می‌داند. او در این مورد گفته است: «در صورت لزوم ما برای این رای درخواست تجدید نظر و فرجام خواهی می‌کنیم».

این جریمه سنگین در واقع بعد از جریمه 67/1 میلیارد دلاری که سال گذشته میلادی در دادگاه دیگری در زمینه نقض قوانین کپی رایت در حوزه نرم‌افزار صادر شده بود، بیشترین مبلغ جریمه در این حوزه است. شرکت Abbott Laboratorieds که شرکتی فعال در زمینه دیتابیس است در سال 2009 به دلیل نقض قوانین کپی‌رایت در حوزه نرم‌افزار به پرداخت جریمه 67/1 میلیارد دلاری محکوم شد و در مقابل این شرکت درخواست تجدید نظر و فرجام خواهی کرد.

«کلبی اسپرینگر» یکی از وکلای متخصص در پرونده‌های حقوق معنوی معتقد است که این جریمه واقعا تعجب برانگیز است. او می‌گوید: «چنین جریمه‌ای در دوره کاری من بی‌سابقه بوده است و این مبلغ نجومی ‌تنها می‌تواند نتیجه یک دادرسی اشتباه باشد».

این در حالی است که این جریمه بعد از یک دادرسی چهار هفته‌ای برای محاسبه مبلغ جریمه تعیین شده و در واقع نقطه پایانی برای شکایتی است که شرکت Oracle از سال 2007 آن را پیگیری می‌کند تا در نهایت SAP را مجبور به متوقف کردن فعالیت تجاری شرکت زیر مجموعه خودش؛ یعنی شرکت TomorrowNow کند.SAP مسوولیت عملکرد TomorrowNow را پذیرفته و در نهایت مشخص شده است که این شرکت 120 مورد تخلف از قوانین کپی‌رایت و مالکیت معنوی را انجام داده است. این دادرسی طولانی آنقدر برای این شرکت‌ها به خصوص Oracle اهمیت داشته است که باعث حضور مسوولان بزرگ این شرکت مانند «لری الیسون» مدیرعامل آن و «بیل مک در موت» یکی از روسای شرکت SAP شده است.


سخنگوی SAP اما همچنان امیدوار است و می‌گوید: «این حکم می‌تواند نتیجه تاسف باری برای یک دادرسی طولانی و تاخیری باشد، اما ما هنوز امیدواریم تا بتوانیم این موضوع را به شکل بهتر و مناسبی حل کنیم».

جالب است بدانید که لری الیسون مدیر عامل Oracle حتی انتظار جریمه سنگین‌تری را هم داشته و قبلا گفته است که SAP باید 4 میلیارد دلار جریمه بپردازد! «پاول مایر» کارشناس آسیب‌های شرکت Oracle هم اعلام کرده بود که بر اساس محاسبات او SAP باید به پرداخت جریمه 7/1 میلیارد دلاری محکوم می‌شد.

این در حالی است که «استفان کلارک» کارشناس آسیب‌های شرکت SAP قبلا گفته بود که مبلغ این جریمه نباید از 6/40 میلیون دلار بیشتر باشد.

این کارشناسان اما دستمزدهای قابل توجهی هم بابت محاسبه این مبلغ دریافت کرده‌اند. استفان کلارک برای این کار 14 میلیون دلار از شرکت SAP گرفته است؛ در حالی که دستمزد پاول مایر برای این کار 10 میلیون دلار کمتر و برابر 4 میلیون دلار بوده است.

عذرخواهی رسمی ‌SAP
برخی از کارشناسان معتقدند که برخورد شرکت Oracle با این موضوع کمی ‌خصمانه بوده است، در حالی که مقامات شرکت SAP این اتهام را پذیرفته و حتی به خاطر آن به‌طور رسمی ‌هم عذرخواهی کرده‌اند. ماجرای این عذرخواهی به یکی از دادگاه‌هایی که برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده بود، برمی‌گردد. در این دادگاه «دیوید بوئیس» وکیل شرکت Oracle که در مقابل «بیل مک درموت» یکی از روسای شرکت SAP قرار گرفته بود، ناگهان گفت: «آیا شرکت SAP تا حالا در طول دادگاه‌های برگزار شده به خاطر این کار غیرقانونی از Oracle عذرخواهی کرده است؟ آیا شما می‌خواهید حالا این کار را انجام بدهید!؟» مک درموت در مقابل تنها گفت: «من از Oracle عذرخواهی می‌کنم!»


این عذرخواهی از نظر بعضی از کارشناسان امور مدیریتی اتفاق بسیار ناخوشایندی برای یک شرکت بزرگ و معتبر مانند SAP است و می‌تواند تاثیر چشمگیری بر بازار و کاربران و مشتریان آن داشته باشد. با این همه اما این عذرخواهی هیچ تاثیری بر خشم مقامات Oracle و شکایت آنها نداشت.

آسیب‌های احتمالی
در حالی که بسیاری از کارشناسان این روزها به مبلغ این جریمه سنگین و تصمیم‌گیری‌های آینده این دو شرکت بزرگ برای مواجهه با این مشکل می‌اندیشند، حالا بعضی دیگر از کارشناسان به تاثیری که این اتفاق بر بازار جهانی نرم‌افزار و مشتریان این دو شرکت می‌گذارد فکر می‌کنند.
این در حالی است که نمی‌توان مبلغی را که هر دو شرکت برای برنده شدن در این دادگاه‌ها هزینه کرده‌اند، نادیده گرفت. آمار نشان می‌دهد حجم دارایی‌های شرکت SAP تا پایان ماه سپتامبر گذشته برابر 86/3 میلیارد دلار بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته میلادی کاهش قابل توجهی داشته است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:32 عصر )

»» مدل‌های جدید لپ‌تاپ به سرعت وارد بازار می‌شوند

مدل‌های جدید لپ‌تاپ به سرعت وارد بازار می‌شوند


در بازار لپ‌تاپ برندهای مختلفی وجود دارند که هر کدام بسته به سیاست‌های خاص کارخانه تولیدکننده در برهه‌های مختلف زمانی، مدل‌های جدید را جایگزین مدل‌های قدیمی کرده و به این ترتیب در صدد ادامه حیات در این بازار پر تنوع هستند.

بر اساس اعلام کارشناسان بازار، روند عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ بین برندهای مختلف بر اساس سیاست‌های خاص آن شرکت متفاوت است، ولی به طور متوسط تولیدکنندگان لپ‌تاپ که یک کالای پر مخاطب است هر سه ماه یک بار تغییراتی در مدل‌های تولیدی ایجاد می‌کنند. اما این تغییرات هم متفاوت است و نمی‌توان گفت، هر نوع تغییر در قابلیت‌های لپ‌تاپ به معنی عرضه مدل جدید به بازار است.


از تغییرات اسمی تا تغییرات واقعی
بر اساس اعلام کارشناسان و نمایندگی‌های فروش برندهای مختلف لپ‌تاپ، امروزه با توجه به شگردهایی که شرکت‌های مادر برای جلب توجه مصرف‌کنندگان و افزایش تنوع محصولات خود به کار می‌گیرند، نمی‌توان گفت همه نمونه‌هایی که عنوان جدید را در بازار یدک می‌کشند واقعا جدید هستند.چرا که برخی از تولیدکنندگان یا حتی فروشندگان با دستکاری در قابلیت‌های دستگاه مانند رم، هارددیسک و... آن دستگاه را به عنوان مدل جدید در بازار معرفی می‌کنند. به همین علت است که برخی از برندها در فاصله‌های زمانی کوتاه (یک تا دو ماه) ادعا می‌کنند مدل‌های جدیدی به سبد محصولاتشان اضافه شده است. برخی از شرکت‌ها نیز تنها به تغییرات ظاهری دستگاه بسنده می‌کنند و با ایجاد طرح یا حکاکی روی لپ‌تاپ، آن را در سری جدیدی قرار داده و به بازار معرفی می‌کنند.اما در این بین دسته‌ای دیگر از تولیدات هستند که نه تنها از لحاظ ظاهری ،بلکه به طور کلی با قابلیت‌های جدیدتری به بازار عرضه شده‌اند. لپ‌تاپ‌های این سری معمولا به پردازنده‌های جدید و تکنولوژی‌های نوین مجهزند. بر اساس اعلام کارشناسان، برندهایی که تغییرات اساسی در قابلیت‌های دستگاه ایجاد می‌کنند و به عبارتی مدل‌های جدید حقیقی را به سبد محصولات‌شان اضافه می‌کنند معمولا هر سه تا شش ماه مدل‌های جدید را به بازار عرضه می‌کنند که البته روند عرضه مدل‌های جدید در مورد برخی از برندها مانند اپل هر یک‌سال یک بار است.


پیشتازان عرضه مدل‌های جدید در بازار

MSI ،LENOVO ، SONY و پس از آنهاACER از برندهایی هستند که در بازار بیشتر از سایر برندها شاهد عرضه مدل‌های جدید از آنها هستیم. بر اساس اعلام شرکت ماتریس، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های MSI، این برند هر ماه در مدل‌های خود تغییر ایجاد می‌کند و می‌توان ادعا کرد سرعت ارائه مدل‌های جدید توسط این برند بیش از سایر برندها است.به گفته عبداللهی، مدیر روابط عمومی این شرکت، تنوع مدل‌های این برند را در هیچ برند دیگری نمی‌توان مشاهده کرد. به طوری‌که MSI هر یک ماه یک‌بار محصولاتی با قابلیت‌های جدیدتر و هر سه ماه محصولاتی با ویژگی‌های ظاهری جدید تر به بازار عرضه می‌کند. این درحالی‌ است که برخی از فعالان بازار معتقدند، تغییراتی که شرکت MSI در مدل‌های مختلف لپ‌تاپ‌هایش ایجاد می‌کند تنها به تغییرات جزئی رم و هارددیسک و در پاره‌ای موارد پردازنده می‌شود و بیشتر مانور این شرکت روی ظاهر و عرضه لپ‌تاپ‌های زیبا به بازار است.

کارشناس بازاریابی شرکت سازگار ارقام، یکی از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های سه برند Lenovo ،acer و asus نیز در این رابطه می‌گوید، Lenovo طی یک سال اخیر تمرکز زیادی روی لپ‌تاپ‌های سری
think pad و idea pad داشته است و به طور میانگین هر سه ماه یک‌بار مدلی جدید به بازار ارائه می‌کند. به گفته وی، تغییرات در مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های این برند و به ویژه این دو سری بیشتر روی پردازنده و چیپ ست و بدنه و سایز دستگاه است تا قابلیت‌هایی مانند ظرفیت حافظه و ... .
بر اساس اعلام آیین پرست، در زمینه لپ تاپ های برند acer نیز تنوع مدل‌ها بالا است و این تغییرات را معمولا هر سه ماه یک بار می‌توان مشاهده کرد. به گفته وی، طی مدت اخیر ایسر روی عرضه مدل‌های جدید نت بوک تمرکز زیادی کرده است و هر از چند گاهی می‌توان شاهد عرضه نمونه‌های جدیدی از محصولات این برند در بازار باشیم.


در زمینه لپ‌تاپ‌های برند سونی که اکثر فعالان بازار معتقدند به دلیل بازی‌های زیادی که تولیدکنندگان و حتی فروشندگان در قابلیت‌های این لپ‌تاپ‌ها می‌کنند هر ماه شاهد عرضه مدل‌های جدید از این برند در بازار هستیم. اما یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند در بازار می‌گوید، سونی معمولا هر فصل محصولات جدیدی به بازار عرضه می‌کند و به عبارتی روال عرضه مدل‌های جدید در لپ‌تاپ‌های سونی یک روند فصلی است. پس می‌توان گفت سونی هر سه ماه یک بار به عرضه محصولات جدید به بازار می‌پردازد، اما ممکن است گاه به دلیل تاخیر در تهیه قطعات تولیدی، عرضه محصولات جدید با وقفه های 10 تا 20 روزه همراه باشد. وی که مانند کارشناسان دیگر معتقد است تعویض قابلیت‌های دستگاه به معنی عرضه مدل جدید به بازار نیست، گفت، یکی از شرایط فروش موفق این است که تولیدکننده همیشه حرفی برای گفتن داشته باشد و به این منظور باید همیشه مدل‌های جدیدی در چنته داشته باشد، ولی عرضه مدل جدید ساده نیست و باید طراحان و... روی یک مدل جدید مدت‌ها کار کنند، به همین دلیل برخی از شرکت‌ها به تغییرات جزئی بسنده می‌کنند، ولی سونی معمولا در هر فصل محصولاتی جدید به بازار عرضه می‌کند.

عسگری، یکی از مسوولان شرکت نقش که در زمینه برندهای مختلفی فعالیت می‌کند نیز گفت، در بین برندهای مختلف، سونی بیشتر از سایر برندها به ارائه مدل‌های جدید به بازار می‌پردازد و روند عرضه مدل‌های جدید توسط این برند معمولا یک ماه یک بار است. البته فعالان بازار معتقدند لپ‌تاپ‌های سونی که برای خاورمیانه تولید می‌شوند و توسط یک نمایندگی معتبر به بازار عرضه شده‌اند با لپ‌تاپ‌هایی که با گارانتی‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند، متفاوت است و تغییر در مدل‌های لپ‌تاپ‌هایی که با گارانتی‌های مختلف به فروش می‌رسند، بیشتر است.
بهنامی، یکی از کارشناسان بازار هم با بیان این مطلب که معمولا روال عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار سه ماه یک بار است، گفت، برخی از برندها مانند اپل هر یک‌سال یکبار مدل جدید به بازار عرضه می‌کند، ولی سایر برندها مانند اچ پی، سونی و ... با سرعت بیشتری مدل‌های جدید را راهی بازار می‌کنند.

برندهای لاک پشت سوار

به غیر از اپل که اکثر فعالان
بازار به عرضه کند مدل‌های جدید آن به بازار اشاره می‌کنند، برند دیگری در بازار است که عنوان پر تنوع‌ترین برند را در بازار لپ تاپ یدک می‌کشد، ولی از نظر عرضه مدل‌های جدید کندتر از سایر برندها حرکت می‌کند.
فعالان بازار معتقدند برند دل به این دلیل که روی تولید لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت تمرکز کرده است توجه چندانی به تولید مدل‌های جدید با قابلیت‌های بالا ندارد و به همین دلیل است که شاهد روند کند عرضه نمونه‌های جدید در این برند هستیم.

اما به گفته امیدی، مدیر فروش شرکت زیگورات، یکی از عرضه کنندگان لپ‌تاپ‌های این برند در بازار داخلی، نمی‌توان گفت روند عرضه مدل‌های جدید در لپ‌تاپ‌های dell کند است، بلکه به دلیل حجم بالای تولید مدل‌های سابق که در بازار با استقبال مواجه هستند تمرکز برای مدتی روی مدل‌های جدید کم شده است.

به گفته وی، از طرفی برندهای دیگر با تغییر قطعه ای مانند پردازنده یا رم کلا سری دستگاه را عوض می‌کنند، ولی dell چنین سیاستی ندارد و معمولا هر هشت ماه یکبار مدل‌های جدید را به بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: دل طی مدت اخیر روی تولید مدل‌های با قابلیت با قیمت مناسب تمرکز کرده است که به زودی شاهد عرضه این مدل‌ها به بازار خواهیم بود.

تازه واردهای بازار لپ تاپ
از خانواده سونی لپ‌تاپ‌های سری EA36-EB36-EB37 با گارانتی شرکت ایران رهجو و مدل‌های W212،Y216 و EE25 با گارانتی‌های مختلفی مانند نقش، ستاره درخشان و... به تازگی به بازار عرضه شده‌اند. از خانواده IBM LENOVO هم لپ‌تاپ‌های سری T510-T410S و T400S که به صفحه لمسی مجهزند جزو تازه واردها هستند.

لپ‌تاپ‌های سری Z نیز از سری IDEA PADجزو تازه واردهای بازار هستند که مدل‌های Z560 , Z360 از مدل‌های تازه وارد این برند هستند.

از خانواده ACER نیز سری 4741 و 4820 و همچنین نت‌بوک‌های D260 اASPIRE ONE از لپ‌تاپ‌های تازه وارد هستند.

سری N , X نیز از لپ‌تاپ‌های تازه وارد برند ایسوس در بازار داخلی است.
مدل‌های 375،374،MC516 و MC373 نیز از لپ‌تاپ‌های تازه وارد اپل هستند که به بازار داخلی عرضه شده اند.
البته اپل طی یک ماه اخیر جدیدترین مدل‌های مک بوک ایر خود را با عنوان MAC BOOK AIR 503 و MAC BOOK AIR 504 و همچنین MACBOOK AIR 5059 را به بازار عرضه کرده است. از خانواده Dell هم مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های سری XPS که با کارت گرافیک دو گیگابایتی و اسپیکرهای GBL مجهزند به تازگی وارد بازار شده اند.

لپ‌تاپ 14 اینچ جدید این خانواده هم از سری INSPIRON که 4030 نام دارد حدود یک ماه است وارد بازار شده است. و اما از خانواده اچ پی، لپ‌تاپ‌های سری
DV6-31 ،DV6-32 و C52 از مدل‌های تازه وارد بازار هستند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:32 عصر )

»» حکایت موبایل ایرانی از تولید تا قاچاق

حکایت موبایل ایرانی از تولید تا قاچاق

هفته گذشته گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش تعرفه واردات تلفن همراه جدی تر از قبل شد و خبر رسید که کمیسیون ماده یک کاهش تعرفه واردات را از 25 درصد به 10 درصد تصویب کرده است این خبر را دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد.

البته هنوز این موضوع در هیات وزیران تصویب نشده و توسط رییس‌جمهور هم ابلاغ نشده است، اما با این حال موضع‌گیری‌هایی را از سوی مسوولان رسمی و فعالان صنفی به همراه داشته است.

وزیر صنایع پاسخ نداد

ابتدای این هفته وزیر صنایع که برای افتتاح خط تولید تلویزیون‌های دیجیتال در کارخانه مادیران حضور یافته بود در برابر خبرنگاران قرار گرفت. او در مورد بازار تلویزیون‌های دیجیتال اینگونه گفت که بازار تنظیم می‌شود با تقاضای مشتری

موضوع قاچاق یک موضوع جدی است که در بخش قاچاق تلویزیون اقدامات موثری صورت گرفته است و امروز سهم قاچاق در تلویزیون به شدت کاهش پیدا کرده است و میزان ورودی قاچاق تلویزیون در کشور کاهش چشمگیری داشته است که این الگوی بسیار خوبی است برای اغلب صنایع کشور که با مشکل قاچاق روبه‌رو هستند

وزیر صنایع و معادن که اتفاقا درست در جایی ایستاده بود که چهار سال پیش اولین خط تولید گوشی در کشور کار خودش را توسط وزیر اسبق آغاز کرده بود در واکنش به این سوال دنیای اقتصاد که در زمینه تلفن همراه قاچاق افزایش پیدا کرده و صحبت‌هایی برای کاهش تعرفه واردات این کالا به دلیل عدم موفقیت طرح تولید داخلی صورت گرفته است، اما شنیده می‌شود که وزارت صنایع همچنان با کاهش تعرفه واردات تلفن همراه مخالف است، گفت: سوال در مورد تلویزیون، گیرنده و فرستنده باشد بنده در خدمت هستم!.

او همچنین در ادامه و در پاسخ به این سوال که میزان قاچاق تلویزیون چقدر کاهش داشته است، پاسخ داد که میزان قاچاق تلویزیون به داخل کشور در سه سال گذشته خیلی کاهش داشته است.
این گفته وزیر صنایع در حالی بود که برخی از تولیدکنندگان تلویزیون بارها برای خبرنگاران تور بازدید از مناطق مرزی و مشاهده روند قاچاق کالای دیجیتالی را از نزدیک گذاشته بودند.

در این میان اما امیر مسعود امیری، مدیر عامل صنایع ماشین‌های اداری ایران، در مورد خط تولید گوشی‌های این شرکت گفت: خط تولید موبایل مادیران سه سال است که جمع شده است؛ چرا که تعرفه از 60 درصد به 25 درصد کاهش پیدا کرد. مخارج تولید در پایین‌ترین حد 38 درصد است وقتی محصولی تعرفه وارداتش کمتر از این عدد باشد تولیدکننده نمی‌تواند با آن رقابت کرده و ساخت محصول مقرون به صرفه نیست.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه‌ای که در زمینه تولید گوشی داشتید آیا می‌توان موبایل را در کشور تولید کرد؟ گفت: مهم‌ترین مشکلی که در تولید تلفن همراه وجود دارد این است که در این کالا مدل‌ها خیلی سریع عوض می‌شود. هر مدل موبایلی که شما در بازار می‌بینید عمر آن مدل بیشتر از یک ماه نیست. برای تولیدکننده حداقل دو ماه آماده‌سازی برای تولید همان مدل لازم است.

اما این طول عمر در مورد مانیتور و یا تلویزیون خیلی فرق دارد به طوری که برای این نوع از کالاها عمر تولید یک سال تا شش ماه است. در نتیجه می‌توان سرمایه‌گذاری کرد و خط تولید را راه‌اندازی و در نهایت تولید کرد. اما برای محصولاتی که قرار است یک ماه یک دفعه عوض شده و مدل جدیدی وارد بازار شود تحت هیچ عنوانی امکان تولید در کشور وجود ندارد.


امیری گفت: به نظر ما بسیار حرکت خوبی است که دولت تعرفه واردات تلفن همراه را کاهش دهد و این اجازه را به شرکت‌های قانونی بدهد تا بتوانند کالا را وارد کشور کرده تا به واسطه آن بتوانند خدمات پس از فروش مناسبی را برای کاربران فراهم آورند. اگر می‌خواهیم چیزی در کشور تولید شود باید تعرفه وارداتی بالای 50 درصد باشد در غیر این‌صورت همان‌طور که گفتم باید 4 درصد باشد تا شرکت‌های معتبر بتوانند با واردات و ارائه خدمات خوب پس‌از فروش کاربر را راضی نگه دارند. اما این موضوع در مورد تلفن همراه به واسطه تغییرات تکنولوژیکی که در زمانی کوتاه دارد به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست.

البته نه اینکه امکان‌پذیر نباشد، بلکه قابلیت رقابتی با سایر مدل‌ها را نداشته و در نتیجه برای تولیدکننده به صرفه نیست. بدترین تعرفه دنیا 25 درصد است، چون شرکت‌های تولیدی نمی‌توانند تولیدکنند و شرکت‌های واردکننده هم نمی‌توانند واردات داشته باشند.

تعرفه مشکل قاچاق نیست

محمود لیائی، مدیرکل دفتر برق و الکترونیک وزارت صنایع معتقد است: مشکل قاچاق تلفن همراه مشکل تعرفه نیست، مشکل این است که فروشندگانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند یا واردکنندگان تمایلی ندارند که این بازار شفاف شود.

وی گفت: با کاهش تعرفه، ما نرخ ریسک واردات قاچاق را تا حدودی کاهش می‌دهیم، ولی درصد خیلی زیادی ممکن است که قاچاق کم نشود و ما هدفمان از پافشاری روی عدم کاهش تعرفه فقط بحث تولید داخل نیست. بحث این است که این بازار باید شفاف باشد. مصرف‌کنندگان محصولی که خریداری می‌کنند شناسنامه‌دار باشد و خدمات پس از فروش مناسبی دریافت کنند؛ ضمن اینکه فروشندگان یا واردکنندگان قاعدتا باید حق و حقوق دولت را به صورت شفاف پرداخت کنند. ما در بحث قاچاق به هیچ عنوان نمی‌توانیم مالیاتی از فروشندگان اخذ کنیم؛ چرا که بازار شفافی نیست.
این مقام وزارت صنایع خاطر نشان می‌کند: شما فکر می‌کنید که تعرفه فقط در کشور ما وجود دارد. در صورتی که ما تعرفه را در کشورهای دیگر نیز داریم و واردکنندگان تلفن همراه در همه جای دنیا تعرفه قانونی واردات را پرداخت می‌کنند چرا ما باید اصرار داشته باشیم که برای کاهش قاچاق صورت مساله را پاک کنیم.


ترکیه تعرفه واردات تلفن همراه

42 درصدی دارد و هیچ مشکل قاچاقی هم ندارد. ستاد مبارزه با قاچاق کالا وظیفه‌اش اعلام مصوبات کمیسیون ماده یک به هیچ‌عنوان نیست.

کمیسیون دبیر دارد و اطلاع‌رسانی باید با دبیر باشد نه توسط پیشنهاد دهنده. ما به اینکه این موضوع رسانه‌ای شده انتقاد شدیدی داریم.

به گفته لیائی ما از اپراتورها استعلام کردیم آنها تمایل به برقراری طرح رجیستری دارند که اگر این طرح فعال شود ما مشکلی از بابت قاچاق نخواهیم داشت. بعد از طرح رجیستری می‌توان تشخیص داد که آیا تعرفه نیاز هست کاهش داشته باشد یا افزایش.

ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری نیز معتقد است: وقتی که ما نه تولید داریم و نه می‌توانیم مرزها را کنترل کنیم و این نیاز هم در کشور وجود دارد منطقی این است که این تعرفه را کاهش دهیم. با کاهش تعرفه قطعا تجار و واردکنندگان ما شفاف فعالیت خواهند کرد. وی می‌افزاید: نمی‌دانم که چرا آقای لیائی فکر می‌کنند که واردکنندگان تمایلی به شفاف‌سازی ندارند. بالای 90درصد بازار هم اکنون در دست قاچاقچی است. نه دولت سودی می‌برد و نه واردکننده. مصرف‌کننده هم مجبور است کالای بدون گارانتی قاچاقچی را تهیه کند.

آیا طرح رجیستری با وجود دستگاه‌ها و برنامه‌هایی که در بازار وجود دارد می‌تواند جلوی قاچاق را بگیرد؟

درستی می‌گوید: اگر شرایطی ایجاد شود که جلوی تخلف گرفته شود موفق می‌شویم. ما با رجیستر با توجه به سودجوهایی که در بازار هستند اگر هم اپراتورها موافق این امر باشند باز هم موفق نخواهیم بود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:32 عصر )

»» عکسهای مدل لباس اسلامی؛ چادر اسلامی؛ مدل چادر عربی ؛حجاب اسلامی؛

عکسهای مدل لباس اسلامی؛ چادر اسلامی؛ مدل چادر عربی ؛حجاب اسلامی؛ مد لباس اسلامی ؛مانکن لباس اسلامی

عکسهای مدل لباس اسلامی؛ چادر اسلامی؛ مدل چادر عربی ؛حجاب اسلامی؛ مد لباس اسلامی ؛مانکن لباس اسلامی

عکسهای مدل لباس اسلامی؛ چادر اسلامی؛ مدل چادر عربی ؛حجاب اسلامی؛ مد لباس اسلامی ؛مانکن لباس اسلامی

عکسهای مدل لباس اسلامی؛ چادر اسلامی؛ مدل چادر عربی ؛حجاب اسلامی؛ مد لباس اسلامی ؛مانکن لباس اسلامی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:31 عصر )

»» سارا وین کالاس سارا تانکردی

 سارا وین کالاس سارا تانکردی

farspicsgroup.blogspot.com سارا وین کالاس Sarah_Wayne_Callies

farspicsgroup.blogspot.com سارا وین کالاس Sarah_Wayne_Callies 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:31 عصر )

»» والپیپر ویندوز XP و سون -Wallpaper Windows Se7en و XP

والپیپر ویندوز XP و سون -Wallpaper Windows Se7en و XP
wp-image-597" src="http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2008/11/09.jpg" border="0" complete="true" complete="true" />

والپیپر ویندوز XP و سون -Wallpaper Windows Se7en و XP
wp-image-598" src="http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2008/11/10.jpg" border="0" complete="true" complete="true" />

والپیپر ویندوز XP و سون -Wallpaper Windows Se7en و XP
wp-image-599" src="http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2008/11/12.jpg" border="0" complete="true" complete="true" />

والپیپر ویندوز XP و سون -Wallpaper Windows Se7en و XP
wp-image-600" src="http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2008/11/13.jpg" border="0" complete="true" complete="true" />



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:31 عصر )

»» والپیپر ویندوز XP و سون -Wallpaper Windows Se7en و XP

والپیپر ویندوز XP و سون -Wallpaper Windows Se7en و XP
image-593 aligncenter" src="http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2008/11/01.jpg" complete="true" complete="true" />

والپیپر ویندوز XP و سون -Wallpaper Windows Se7en و XP
wp-image-594" src="http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2008/11/03.jpg" border="0" complete="true" complete="true" />

والپیپر ویندوز XP و سون -Wallpaper Windows Se7en و XP
wp-image-595" src="http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2008/11/05.jpg" border="0" complete="true" complete="true" />

والپیپر ویندوز XP و سون -Wallpaper Windows Se7en و XP
wp-image-596" src="http://www.taktemp.com/wp-content/uploads/2008/11/07.jpg" border="0" complete="true" complete="true" />



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:31 عصر )

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ایجاد کلید در راست کلیک برای هر برنامه ای راحترین کار برای ا
افزودن متن دلخواه درکنار ساعت ویندوز با این کار متن کنار ساع
افزایش سرعت Browser ویندوز یک فایل تکست بسازید و نامش را به
افزایش حافظه پنهانی پوشه ها
اضافه کردن برنامه ها در قسمت run برنامههایی مثل Regedit و Ms
ازبین بردن آیتمهای موجود درکنترل پنل براى ویندوز xp به شاخه ى C:
از کار انداختن Balloon Tip در ویندوز XP شاید این مسئله به فک
آشنایی با SERVICE PACK 2 ویندوز XP
علل کاهش سرعت کامپیوتر
آداب معاشرت های الکترونیکی
[عناوین آرشیوشده]


از کار انداختن Balloon Tip در ویندوز XP شاید این مسئله به فک . ازبین بردن آیتم‌های موجود درکنترل پنل براى ویندوز xp به شاخه ى C . اضافه کردن برنامه ها در قسمت run برنامه‌هایی مثل Regedit و M . افزایش حافظه پنهانی پوشه ها . افزایش سرعت Browser ویندوز یک فایل تکست بسازید و نامش را به . افزودن متن دلخواه درکنار ساعت ویندوز با این کار متن کنار ساع . ایجاد کلید در راست کلیک برای هر برنامه ای راحترین کار برای ا .
 

>> بازدید امروز: 21
>> بازدید دیروز: 8
>> مجموع بازدیدها: 193169
» درباره من «

ترفندهای ویندوز

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

بازیهای آنلاین جذاب و اکشن و مهیج و تست های هوش
دی شاپ
ماه مارکت
هالیوودشاپ
[آرشیو(4)]

» آرشیو مطالب «
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی و سیتم عامل و گرافیکی
فروشگاه تی شرت استین کوتاه پسرانه و دخترانه
معرفی نرم افزار
یوزر پسورد جدید آنتی ویروس nod32 آپدیت
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی و سیتم عامل و گرافیکی
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی و آموزش آنها
عقب ماندگی ذهنی علل و عوامل آن
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی
عقب ماندگی ذهنی علل و عوامل آن
فروشگاه تی شرت استین کوتاه پسرانه و دخترانه
فروشگاه لوازم آشپزخانه و خانه و صنایع دستی
یوزر پسورد جدید آنتی ویروس nod32 آپدیت
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی و سیتم عامل و گرافیکی
مجموعه سخنان و پیام های رهبر انقلاب
فروشگاه لوازم آشپزخانه و خانه و صنایع دستی
فروشگاه لوازم آشپزخانه و خانه و صنایع دستی
فروشگاه تی شرت استین کوتاه پسرانه و دخترانه
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی و آموزش آنها
نرمافزارهای جاسوسی و مقابله با آنها
طرز کار برنامه های ضد ویروس
آلبوم جدید و فوق العاده زیبا و شنیدنی سلطان احساس , مجید خراطها
دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای فرزان و اشکان به نام ما سیاه
دانلود آهنگ جدید امیر شهریار به همراه اشکین 0098 به نام دوست دار
دانلود آلبوم جدید و فوق العاده زیبای حمید دل آلپی به نام منو بی
دانلود آلبوم جدید و بسیار زیبای اشکان یوسفی با نام وداع
دانلود آهنگ جدید و شاد هادی نادمی به نام چی بگم
دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای حامی به نام مرز تماشا
دانلود آهنگ جدید و زیبای بنیامین بهادری به نام بوی عید(اجرا شده
دانلود موزیک جدید صدای ستاره ها با صدای مهرداد جادوگر و علی سونا
دانلود آلبوم جدید فرهاد فخرالدّینی و سالار عقیلی به نام سمفونی
دانلود سریال ها و فیلمهای روز دنیا
دانلود فیلم سلطان عقرب The Scorpion King
دانلود فیلم آخرین حرف با بازی مهدی مقدم برای موبایل با کیفیت
دانلود فیلم ترسناک احضار شدگان برای موبایل با کیفیت عالی
دانلود فیلم اکشن Far Cry 2008 برای موبایل با کیفیت عالی
دانلود فیلم اکشن Live Free or Die Hard برای موبایل
دانلود فیلم اکشن The Sniper 2009 برای موبایل
درباره الی - دانلود فیلم درباره الی + عکسهای فیلم
رضا صادقی - دانلود آهنگهای رضا صادقی - فول آلبوم
دانلود فیلم برخورد مستقیم Direct Contact
نوجوانی و نیازهای نوجوانی
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی
فروشگاه تی شرت استین کوتاه پسرانه و دخترانه
فروشگاه لوازم آشپزخانه و خانه و صنایع دستی
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی و سیتم عامل و گرافیکی
مقالت روان شناسی و نوجوانی
فروشگاه تی شرت استین کوتاه وبلند پسرانه و دخترانه
دی 89
شهریور 89
خرداد 89

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
مشاور
.: شهر عشق :.
جهاد ادامه دارد...
بوی سیب
دوستی و دوست یابی
مجموعه بیانات رهبر معظم
جکستان ، عکاسخانه ، نرم افزار سرا
کامپیوتر و لوازم جانبی و نرم افزار آموزش
عمو همه چی دان
فتو بلاگ
پرسش مهر
تنهاترین عاشق
دهکده ی عکس
* روان شناسی ** ** psycology *
تبادل نظر
وای ندیدید شما ا!!!!!!!

مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
مقالات روان شناسی
کودکان استثنایی
جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira
یوزر آنتی ویروس و مسابقات تبیان و راسخون و قرآنی
شناختی
روان شناسی کودکان استثنایی
مهدویت
یا غیاث المستغیثین - روز های آبی من
هیئت سایبری لبیک
اتیسم
گوناگون و زیبا
کتابخانه دیجیتال روانشناسی
وباگی خالی از خنده
کتاب الکترونیکی
کشکول
روان شناسی
آپدیت جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32
پرسش مهر ... پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟
طوفان در پرانتز
هسته ای
پرنسس خشگله عکس دانلود نرم افزار و بازی narmafzar gam aks
پرسش مهر 10
خدمات اینترنتی و حراج نرم افزار
نرم افزارهای تخصصی و موبایل و نرم افزارهای آموزشی تخصصی و موبایل
لوازم آرایشی و بهداشتی و ادکلن
پارس دانلود
سوپر لینکستان لیندا
ایران دانلود - دانلود نرم افزار - ویروس یاب
مقالات اختلالات رفتاری و روانی...
چهارراه
سوپر لینک خشگل دختر
جکستان . عکاسخانه
w x y z * دبلیو ایکس وای ضد * کد
بانک مقالات روانشناسی
فرهنگی هنری، عکس، مدل لباس، مانتو، ژاکت، سارافون دخترانه و زنانه
پایگاه عکس و پیامک و دانلود بازی و نرم افزار
فروشگاه کتب روانشناسی، اسلامی، ایران شناسی وسیستم عامل
لوازم خانگی و اثاثیه منزل و لوازم آشپزی
فروشگاه نرم افزارهای گرافیکی و سرگرمی و بازی
نرم افزارهای میکس مونتاژ و آموزشی میکس مونتاژ
پوشاک & تی شرت دخترانه پسرانه استین کوتاه و بلند & ژاکت
هتل دانلود
سکوت نیمه شب
کوچک های بزرگ
دهکده مجازی ...
دختر غریب
دانلود سانسور نشده های سریال افسانه جومونگ
پرسش مهر . ...... چگونه خدمتگذار خوبی باشیم
عکاسخانه
عکس های توپ گلها همه آفتاب گردانند
جک جک جکستان
پیچیدگی سکوت
متفاوت
تی شرت پسرانه دخترانه
عطر و ادکلن
لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی
سیستم عامل و نرم افزار
آموزشی درسی
نرم افزارهای تخصصی و حسابداری
ایران شناسی و ادبیات
آموزش مهارت
آموزش میکس و مونتاژ
بازی و سرگرمی
تلفن همراه
پخش کننده آهنگ
ثبت دامین(Domain) و وطراحی سایت
لوازم جانبی خودرو
کامپیوتر و لوازم جانبی
عدالت جویان نسل بیدار

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «











» طراح قالب «