سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
ترفندهای ویندوز
 
 
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته [امام علی علیه السلام] 
»» ضرورت استفاده از Open Source Software در ایران

ضرورت استفاده از Open Source Software در ایران



Open Source Software اصطلاحا به نرم افزارهایی اطلاق می شود که به همراه کد اصلی آن بطور مجانی در اختیار استفاده کننده گان و تولید کنندگان قرار داده می شود. می توان آنها را به همان صورت دریافت شده استفاده کرد و یا با اعمال تغییراتی در آن مورد استفاده قرار داد.
در این مقاله سعی می شود به اهمیت استفاده از اینگونه نرم افزارها برای ایران پرداخت. خصوصا اکنون که پروژه هایی برای تحول محیط IT در ایران در سطح دولت (eGovernment) و بازار (eCommerce) در حال شکل گیری است آشنایی و بهره گیری از اینگونه نرم افزارها ضروری به نظر می رسد.
یکی از مشهورترین این نرم افزارها لینوکس است. لینوکس سیستم عاملی است که براساس یونیکس و برای کامپیوترهای شخصی تعبیه شده است. امروزه این سیستم عامل سهم اصلی سرورهای اینترنت را داراست. همچنین پس از پشت سر گذاشتن سیستم عامل اپل رقیب مایکروسافت در سیستم های شخصی شده است. شرکتهای بزرگی نظیر آی بی ام و اچ پی سیستمهای سخت افزاری جدید خود را براساس این سیستم عامل بنا کرده و شرکتهای تولید کننده وسایل الکترونیکی نظیر سونی به آن رو آورده اند. گذشته از مجانی بودن لینوکس از مزایای اصلی آن نسبت به ویندوز امنیت و استحکام آن است. حتی شرکت مایکروسافت برای سرورهای سرویس Hotmail خود هنوز از سیستمهای براساس یونیکس استفاده می کند.
اگرچه روند استفاده از لینوکس برای استفاده های شخصی رو به افزایش است ولی هنوز تا کسب رتبه اول و پشت سر گذاشتن ویندوز راهی طولانی در پیش دارد. از علل اساسی این امر می توان در عادت استفاده کنندگان به سیستم ویندوز و وجود نرم افزارهای متنوع برای این سیستم عامل خصوصا Microsoft office اشاره کرد. با گذشت سالها آفیس پیشرفته تر شده و استفاده کنندگان به آن بیشتر وابسته شده اند. این مجموعه اکثر نیازهای روزمره استفاده کنندگان را برطرف می سازد. گرچه برای محیط لینوکس open office تمام قابلیتهای ویندوز آفیس را فراهم می کند ولی هنوز بخاطر تفاوت در محیط اجرا و نحوه استفاده از کلید ها و فرامین محیطی غیر ملموس برای استفاده کنندگان عادی است.


ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:33 عصر )

»» VPN با ویندوز

VPN با ویندوز


استفاده از اینترنت به عنوان بستر انتقال داده ها هر روزگسترش بیشتری پیدا می کند . باعث می شود تا مراجعه به سرویس دهندگان وب و سرویس های Email هر روز بیشتر شود . با کمی کار می توان حتی دو کامپیوتر را که در دو قاره مختلف قرار دارند به هم مرتبط کرد . پس از برقراری این ارتباط ،‌هر کامپیوتر،کامپیوتر دیگر را طوری می بیند که گویا در شبکه محلی خودش قرار دارد. از این رهگذر دیگر نیازی به ارسال داده ها از طریق سرویس هایی مانند Email نخواهند بود. تنها اشکال این کار این است که در صورت عدم استفاده از کارکردهای امنیتی مناسب،‌کامپیوترها کاملا در اختیار خرابکارن قرار می گیرند. VPN ها مجموعه ای از سرویس های امنیتی ردر برابراین عملیات رافراهم می کنند. در بخش قبلی با چگونگی کار VPN ها آشنا شدید و در اینجا به شما نشان می دهیم که چگونه می توان در ویندوز یک VPN شخصی راه انداخت. برای این کار به نرم افزار خاصی نیاز نیست چون مایکروسافت همه چیزهای لازم را در سیستم عامل گنجانده یا در پایگاه اینترنتی خود به رایگان در اختیار همه گذاشته.


پیش نیازها
برای اینکه دو کامپیوتر بر پایه ویندوز بتواند از طریق VPN به هم مرتبط شوند دست کم یکی از آنها باید به ویندوز NT یا 2000 کار کند تا نقش سرویس دهنده VPN را به عهده بگیرد. ویندوز های 9x یا Me تنها می توانند سرویس گیرنده VPN باشند. سرویس دهنده VPN باید یک IP ثابت داشته باشد. روشن است که هر دو کامپیوتر باید به اینترنت متصل باشند. فرقی نمی کند که این اتصال از طریق خط تلفن و مودم باشد یا شبکه محلی. IP در سرویس دهنده VPN باید مجاز (Valid) باشد تا سرویس گیرنده بتواند یک مستقیما آن را ببیند. در شبکه های محلی که اغلب از IP های شخصی (192.168.x.x) استفاده می شود VPN را باید روی شبکه ایجاد کرد تا ایمنی ارتباط بین میان کامپیوترها تامین شود. اگر سرویس گیرنده VPN با ویندوز 95 کار می کند نخست باید Dial up Networking Upgrade 1.3 را از سایت مایکروسافت برداشت کرده و نصب کنید. این مجموعه برنامه راه اندازهای لازم برای VPN را در خود دارد . البته مایکروسافت پس از Upgrade 1.3 Networking Dial up نگارش های تازه تری نیز عرضه کرده که بنا بر گفته خودش ایمنی و سرعت ارتباط VPN را بهبود بخشیده است .


نصب سرویس دهنده VPN
روی کامپیوتر بر پایه ویندوز NT نخست باید در بخش تنظیمات شبکه، راه انداز Point to Point Tunneling را نصب کنید. هنگام این کار، شمار ارتباط های همزمان VPN پرسیده می شود. در سرویس دهنده های NT این عدد می تواند حداکثر 256 باشد. در ایستگاه کاری NT،‌ این عدد باید 1 باشد چون این سیستم عامل تنها اجازه یک ارتباط RAS را می دهد. از آنجا که ارتباط VPN در قالب Remote Access برقرار می شود ویندوز NT به طور خودکار پنجره پیکر بندی RAS را باز می کند. اگر RAS هنوز نصب نشده باشد ویندوز NT آن را نصب می کند. هنگام پیکربندی باید VPN Adapter را به پورت های شماره گیری اضافه کنید. اگر می خواهید که چند ارتباط VPN داشته باشید باید این کار را برای هر یک از VPN Adapter ها انجام دهید .


پیکربندی سرویس دهنده RAS
اکنون باید VPN Adapterرا به گونه ای پیکربندی کنید که ارتباطات به سمت درون (incoming) اجازه بدهد. نخست باید پروتکل های مجاز برای این ارتباط را مشخص کنید . همچنین باید شیوه رمز گذاری را تعیین کرده و بگویید که آیاسرویس دهنده تنها اجازه دسترسی به کامپیوترهای موجود در شبکه کامپیوتر ویندوز NT، در این وضیعت، سرویس دهنده VPN می تواند کار مسیر یابی را هم انجام دهد. برای بالاتر بردن ایمنی ارتباط، می توانید NetBEUI را فعال کرده و از طریق آن به کامپیوترهای دور اجازدسترسی به شبکه خود را بدهید. سرویس گیرنده، شبکه و سرویس های اینترنتی مربوط به سرویس دهنده VPN را نمی بینید . برای راه انداختن TCP/IP همراه با VPN چند تنظیم دیگر لازم است. اگر سرویس دهنده DHCP ندارید باید به طور دستی یک فضای آدرس(Adress Pool ) IP را مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که تنها باید از IP های شخصی (Private) استفاده کنید.
این فضای آدرس باید دست کم 2 آدرس داشته باشد ،‌یکی برای سرویس دهنده VPN و دیگری برای سرویس گیرنده VPN . هر کار بر باید برای دسترسی به سرویس دهنده از طریق VPN مجوز داشته باشد. برای این منظور باید در User Manager در بخش Dialing اجازه دسترسی از دور را بدهید . به عنوان آخرین کار،Remote Access Server را اجرا کنید تا ارتباط VPN بتواند ایجاد شود.


ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:33 عصر )

»» ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت

ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت


HyperTerminalبرنامه ای است که توسط آن میتوانید بااستفاده ازخطوط تلفن(وبدون نیازبه اینترنت)فایلهایی رااز هرنوع به دوستانتان ارسال و یا ازآنها فایلهایی رادریافت نمایید.


شاید شمااز ارسال فایلها توسط ابزار ذخیره سازی (مانند CD ، دیسک و ... ) خسته شده اید دراین قسمت قصد داریم به بررسی یکی ازقابلیتهای جذاب و کمتر شناخته شده ویندوز که


توانایی بالایی درارسال ودریافت فایلهای مختلف به نام HyperTerminal بپردازیم.


HyperTerminal چیست؟


HyperTerminal برنامه ای است که توسط آن میتوانید با استفاده از خطوط تلفن (وبدون نیازبه اینترنت)فایلهایی را از هرنوع به دوستانتان ارسال و یا ازآنها فایلهایی رادریافت نمایید. در


صورت کار با این برنامه در بسیاری از موارد شما دیگر نیازی به استفاده ازاینترنت نخواهید داشت ، بنابراین قادرید درهزینه های اتصال به اینترنت تا حد زیادی صرفه جویی کنید. برنامه


HyperTerminal به صورتی کامل اًساده وآسان طراحی گردیده به صورتی که شما باچند بار کار کردن با آن می توانید با نحوه کارکاملاً آشنا گردید


نکته: برای استفاده ازHyperTerminal شمابه امکانات خاصی نیازندارید فقط کافی است که کامپیوترشما و فرد گیرنده به یک مودم مجهز باشد تا شما از طریق خط تلفن فایل موردنظرتان را


ارسال و یا دریافت نمایید.


ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:33 عصر )

»» خدمات اینترنتی چیست؟

خدمات اینترنتی چیست؟
«خدمات اینترنتی» به خدماتی گفته می شود که بر بستر اینترنت ارائه می شود و هدف آن انجام سریع معاملات و عدم نیاز به حضور فیزیکی در محل بانک است.
با استفاده از یک خط اینترنت و یک دستگاه کامپیوتر هر شهروندی می تواند از این خدمات استفاده کند، اما این همه پیش نیازهای بانکداری اینترنتی نیست. امروزه بانک های ایرانی برای ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان بسیار کند عمل می کنند.
انتقال وجه از طریق اینترنت بین حساب های بانک های مختلف موضوعی است که پس از ماه ها انتظارف ظاهرا از اول ماه مهر امسال ارائه شود. مشکل اما پیش از آنکه به موضوع ناهمخوانی حساب های اینترنتی بانک ها بازگردد به مسایل و مشکلات غیر اینترنتی بازمی گردد و ظاهرا در اینجا مساله اصلی میزان کارمزد دریافتی بانک ها بابت هر عملیات مطرح بوده است.
از سوی دیگر میزان خدمات اینترنتی بین بانک های دولتی و بانک های خصوصی فاصله عمیقی را در این بین نشان می دهد. بر اساس تحقیق های صورت گرفته و مقایسه بین سرویس های ارائه شده بین بانک ها به راحتی می توان دید که بانک های خصوصی در زمینه خدمات اینترنتی به مراتب از بانک های دولتی پیشروتر هستند و این در حالی است که مشتریان بیشتر و مراجعات افزون تر بانک های دولتی ایجاب می کرد آنها زودتر بسترهای خدمات اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم کنند.
رویکرد کند بانک های دولتی همچنین نشان می دهد که میزان توسعه بانکداری اینترنتی میان این دسته از بانک ها نیز یکسان نیست. در حالی که برخی از بانک های دولتی طی ماه های اخیر تلاش های زیادی برای بهره گیری از خدمات اینترنتی انجام داده اند برخی از بانک های دولتی اساسا با خدمات اینترنتی بیگانه اند و صرفا به ارائه خدمات از طریق خودپردازها اکتفا کرده اند.


ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:33 عصر )

»» ارسال فایلها

ارسال فایلها


بعد ازاین که در پنجره Connect تنظیمات مربوطه را انجام دادید و توسط شماره گیری به شماره مربوطه متصل شدید. برای مشخص کردن فایلهای ارسالی ازمنوی Transferگزینه Send File را


انتخاب کنید تا کادر محاورهای Send File در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.


در کادرمحاوره ای ظاه رشده برایا نتخاب فایل موردنظرتان برروی کلید Browse کلیک کنید تا کادر محاوره File to SendSelect درروی صفحه نمایش ظاهر گردد.


در کادرمحاوره ای فوق شما کافی است فایل موردنظرتان را انتخاب نموده و برروی کلید Open کلیک نمایید و درکادر محاورهای Send file بر روی کلید Send کلیک کنید تا عمل ارسال انجام پذیرد.


ارسال پیغام به صورت متن بعد ازاین که به شماره موردنظرتان متصل شدید در پنجره اصلی برنامه Terminal Hyper شمابه صورت مستقیم می توانید متن موردنظرتان را تایپ نمایید. متن تایپی دراین قسمت برای دوست شما کهبه کامپیوتراو توسط برنامه HyperTerminal متصل شدید نیز قابل مشاهده می باشد.


مشخص کردن محلی برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی شما به سادگی می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی از طریق برنامه رابه صورت پیش فرض تعریف نمایید. برای این منظورازمنوی Transferگزینه Receive Fileراانتخاب نمایید تا کادر محاوره ای مربوطه در روی صفحه نمایش ظاهرگردد. درکارمحاوره ای فوق شما با کلیک نمودن کلید Browse می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایل دریافتی تعیین نمایید.


ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:33 عصر )

»» VPN چیست ؟ قسمت اول

VPN چیست ؟ قسمت اول
VPN ، نظری و عملی
برقرار کردن امنیت برای یک شبکه درون یک ساختمان کار ساده ای است . اما هنگامی که بخواهیم از نقاط دور رو ی داده های مشترک کار کنیم ایمنی به مشکل بزرگی تبدیل می شود . در این بخش به اصول و ساختمان یک VPN برای سرویس گیرنده های ویندوز و لینوکس می پردازیم .
اصول VPN
فرستادن حجم زیادی از داده از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر مثلا” در به هنگام رسانی بانک اطلاعاتی یک مشکل شناخته شده و قدیمی است . انجام این کار از طریق Email به دلیل محدودیت گنجایش سرویس دهنده Mail نشدنی است .
استفاده از FTP هم به سرویس دهنده مربوطه و همچنین ذخیره سازی موقت روی فضای اینترنت نیاز دارد که اصلا” قابل اطمینان نیست .
یکی از راه حل های اتصال مستقیم به کامپیوتر مقصد به کمک مودم است که در اینجا هم علاوه بر مودم ، پیکر بندی کامپیوتر به عنوان سرویس دهنده RAS لازم خواهد بود . از این گذشته ، هزینه ارتباط تلفنی راه دور برای مودم هم قابل تامل است . اما اگر دو کامپیوتر در دو جای مختلف به اینترنت متصل باشند می توان از طریق سرویس به اشتراک گذاری فایل در ویندوز بسادگی فایل ها را رد و بدل کرد . در این حالت ، کاربران می توانند به سخت دیسک کامپیوترهای دیگر همچون سخت دیسک کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند . به این ترتیب بسیاری از راه های خرابکاری برای نفوذ کنندگان بسته می شود .
شبکه های شخصی مجاری یا VPN ( Virtual private Network ) ها اینگونه مشکلات را حل می کند . VPN به کمک رمز گذاری روی داده ها ، درون یک شبکه کوچک می سازد و تنها کسی که آدرس های لازم و رمز عبور را در اختیار داشته باشد می تواند به این شبکه وارد شود . مدیران شبکه ای که بیش از اندازه وسواس داشته و محتاط هستند می توانند VPN را حتی روی شبکه محلی هم پیاده کنند . اگر چه نفوذ کنندگان می توانند به کمک برنامه های Packet sniffer جریان داده ها را دنبال کنند اما بدون داشتن کلید رمز نمی توانند آنها را بخوانند .
ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:33 عصر )

»» ارورهای 701 تا 800

ارورهای 701 تا 800
ارورهای 701 تا 800


701 . دستگاه به یک میزان BPS پشتیبانی نشده توسط گرداننده com تغییر می یابد .


702 . پاسخ دستگاه دریافت می گردد زمانی که هیچکس انتظار ندارد .


703 . در فعالیت کنونی مشکلی ایجاد شده است .


704 . شماره اشتباه callback .


705 . مشکل invalid auth state .


706 . Invalid auth state دچار مشکل می باشد .


707 . علامت خطایاب . x. 25


708 . اعتبار حساب تمام شده است .


709 . تغییر پسورد روی دامین با مشکل روبرو می باشد .


ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:33 عصر )

»» خدمات اینترنتی چیست؟

خدمات اینترنتی چیست؟
«خدمات اینترنتی» به خدماتی گفته می شود که بر بستر اینترنت ارائه می شود و هدف آن انجام سریع معاملات و عدم نیاز به حضور فیزیکی در محل بانک است.
با استفاده از یک خط اینترنت و یک دستگاه کامپیوتر هر شهروندی می تواند از این خدمات استفاده کند، اما این همه پیش نیازهای بانکداری اینترنتی نیست. امروزه بانک های ایرانی برای ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان بسیار کند عمل می کنند.
انتقال وجه از طریق اینترنت بین حساب های بانک های مختلف موضوعی است که پس از ماه ها انتظارف ظاهرا از اول ماه مهر امسال ارائه شود. مشکل اما پیش از آنکه به موضوع ناهمخوانی حساب های اینترنتی بانک ها بازگردد به مسایل و مشکلات غیر اینترنتی بازمی گردد و ظاهرا در اینجا مساله اصلی میزان کارمزد دریافتی بانک ها بابت هر عملیات مطرح بوده است.
از سوی دیگر میزان خدمات اینترنتی بین بانک های دولتی و بانک های خصوصی فاصله عمیقی را در این بین نشان می دهد. بر اساس تحقیق های صورت گرفته و مقایسه بین سرویس های ارائه شده بین بانک ها به راحتی می توان دید که بانک های خصوصی در زمینه خدمات اینترنتی به مراتب از بانک های دولتی پیشروتر هستند و این در حالی است که مشتریان بیشتر و مراجعات افزون تر بانک های دولتی ایجاب می کرد آنها زودتر بسترهای خدمات اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم کنند.
رویکرد کند بانک های دولتی همچنین نشان می دهد که میزان توسعه بانکداری اینترنتی میان این دسته از بانک ها نیز یکسان نیست. در حالی که برخی از بانک های دولتی طی ماه های اخیر تلاش های زیادی برای بهره گیری از خدمات اینترنتی انجام داده اند برخی از بانک های دولتی اساسا با خدمات اینترنتی بیگانه اند و صرفا به ارائه خدمات از طریق خودپردازها اکتفا کرده اند.


ادامه مطلب...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:33 عصر )

»» چگونه تلفن همراه دنیا را تغییر داد

چگونه تلفن همراه دنیا را تغییر داد


دستگاه‌های تلفن همراه که روزی به عنوان ابزاری لوکس مورد استفاده قرار می‌گرفت و هر کسی قدرت خرید آن را نداشت، امروزه در دست هر کسی و در هر جایی از دنیا وجود دارد.

این دستگاه‌ها امروزه از مقوله ارتباط پا را فراتر نهاده و در زندگی افراد نقش مهمی ایفا می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت تاثیر این ابزارها از سیاست تا تجارت، پزشکی و حتی جنگ گسترش یافته است.پیدایش تلفن همراه به سال 1970 بر می‌گردد و طی 40 سال این دستگاه‌ها از شکلی شبیه جعبه کفش به یک دستگاه کوچک که در جیب جا می‌شود تغییر کرد.

این دستگاه‌ها الان دیگر کالای لوکسی نیستند و هم‌اکنون از 6 میلیارد نفر جمعیت کره زمین بیش از 4 میلیارد نفر تلفن همراه دارند.به این ترتیب از جزیره مان‌هاتان تا پایتخت بورکینافاسو روش زندگی مردم با این دستگاه‌ها تغییر پیدا کرد.

تلفن‌های همراه امروزه به ابزاری برای خرید و فروش دام در کنیا تبدیل شده‌اند. در کره شمالی مردم برای ارتباط با دنیای خارج از آن استفاده می‌کنند.‌ در روستاهای افغانستان برای هشدار به سربازان در مقابله و جنگ با طالبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شورشیان از این ابزارها برای منفجر کردن بمب در عراق بهره می‌برند و آفریقاییان برای توزیع دارو و اطلاع‌رسانی درباره بیماری‌هایی همچون ایدز این دستگاه‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند.

هم‌اکنون همه کارگران در سراسر دنیا از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند،‌ حتی روستاهایی وجود دارد که اگرچه برق ندارند یا هنوز لوله کشی آب در آنها وجود ندارد اما در هر خانه‌ای دست‌کم یک دستگاه تلفن همراه هست.

در این گزارش قصد داریم به چهار روشی که تلفن‌های همراه باعث تغییر زندگی بشر شدند بپردازیم.

راهی برای آزادی

کره شمالی کشوری است که مردم برای استفاده از تلفن‌های همراه به شدت در محدودیت هستند و اجازه استفاده از این ابزارها را برای ارتباط با کشورهای دیگر ندارند.

در مرز چین و کره شمالی گروه‌های اعزامی فعالان حقوق بشر مستقر شده‌اند و هدف آنها تشویق افراد به استفاده از تلفن همراه است تا در کشوری که امکان استفاده از این دستگاه‌ها برای ارتباط با دنیای بیرون وجود ندارد تلفن‌های همراه وارد شده و مردم بتوانند از آنها بهره ببرند.

مردم این کشور به شدت در محدودیت و زیر ذره بین هستند، به طوری که اگر تلفن‌های قاچاق کشف شوند، منجر به زندانی شدن آنها می‌شود؛ حتی در این کشور افراد ممکن است به دلیل دسترسی به تلفن همراه به پای جوخه آتش نیز کشیده شوند.

توانمندی اقتصادی

بر اساس گزارش BBC، فقط 5 درصد مردم در تانزانیا حساب بانکی دارند و در کنیا یک شعبه بانکی برای 100 هزار نفر وجود دارد و این اوضاع در بسیاری از کشورهای در حال توسعه همچون هند نیز تکرار می‌شود.

اما در اوگاندا از تلفن‌های همراه برای انتقال پول استفاده می‌شود و در جایی که بانک وجود ندارد از این دستگاه‌ها به عنوان بانکداری همراه استفاده می‌شود. آنها صدها مایل دور از خانه کار می‌کنند و می‌توانند با استفاده از تلفن همراه برای خانواده شان پول بفرستند. در این کشورها اپراتورها سرویس انتقال پول را فراهم کرده اما در هند بانک‌ها سیستمی مبتنی بر موبایل راه?اندازی کرده‌اند که انتقال پول را امکان‌پذیر می‌کند.

در کنیا این سرویس با نام M-Pesa ارایه شده و میلیون‌ها دلار پول هر روز با استفاده از سرویس پیامک انتقال پیدا می‌کند.

در شرق آفریقا هم کشاورزان با استفاده از سرویس پیامک پولی را که از فروش غلات به دست می‌آورند انتقال می‌دهند.

استفاده در زمینه پزشکی

هنگامی که در کشورهایی مثل کنیا، اوگاندا، جنوب آفریقا و زامبیا بیماری‌هایی مثل مالاریا، سل و ایدز شیوع می‌یابد و مشکل توزیع دارو وجود دارد، تلفن‌های همراه این مشکل را حل می‌کنند. در یک پروژه با نام Stop Stock-Outs فعالان اقدام به ارسال پیامک به یک شماره مرکزی می‌کنند و کمبود نوع خاصی از دارو را گزارش می‌دهند. همه این اطلاعات در یک نقشه مجازی جمع آوری شده و روی آن، نقاط قرمز نشان دهنده کمبود دارو و خطر خواهد بود.

جنگ و تلفن همراه

به گزارش وال استریت ژورنال، طالبان در افغانستان اپراتورها و شرکت‌های ارایه‌دهنده سرویس‌های محلی تلفن همراه را مجبور کرده‌اند که برج‌های مخابراتی شان را شب هنگام خاموش کنند.

این اقدام به منظور جلوگیری از گزارش عملکرد طالبان به دولت‌های دیگر است. ارتش ناتو هم در اقدامی مشابه برای جلوگیری از بمب گذاری شورشیان شبکه‌های تلفن همراه را در این کشور قطع کرد.

این در حالی است که کنترل این‌گونه ابزارها به مرور زمان مشکل‌تر شده است. البته تلفن‌های همراه در اقتصاد افغانستان خیلی تاثیر ندارند، با این حال هم‌اکنون در این کشور هر نفر یک دستگاه تلفن همراه دارد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:32 عصر )

»» 10 بازی که باید حتما دانلود کنید

10 بازی که باید حتما دانلود کنید


ما ایرانی‌ها دانلود کردن را خوب بلدیم و خیلی از بازی‌ها را یکی، دو هفته قبل از اینکه وارد بازار اروپا و آمریکا شود دانلود می‌کنیم، تکثیر می‌کنیم، یک شبه ته و تویش را در می‌آوریم و می‌رویم سراغ شکار مفت و مجانی بعدی. با عرضه PS3 و Xbox 360 چند سالی است بازار جدیدی برای بازی‌های قابل دانلود روی کنسول‌ها شکل گرفته، اما از آنجا که سرعت اینترنت در ایران پایین است، بازی آنلاین روی کنسول‌ها بین گیمرهای ایرانی درست و حسابی جانیفتاده و حتی برای خیلی از ما چیز عجیب و غریبی به نظر می‌رسد. این در حالی است که خیلی‌ها با کنسول خود تک نفره یا فوق فوقش دو نفره بازی می‌کنند و از امکانات آنلاین محرومند. در این گزارش به بررسی 10 بازی دانلودی برجسته می‌پردازیم که عمدتا روی دو شبکه PSN سونی و Xbox Live مایکروسافت منتشر می‌شود و بازیکنان با قیمت کمتری آنها را می‌خرند. تازه اگر Xbox 360 داشته باشید می‌توانید امتیازها یا همان Achievementهای خود را در بازی‌های مختلف بالا ببرید و مثلا در ازای پرداخت 800 امتیاز یکی از همین 10 بازی را بخرید و دانلود کنید.

1- Braid

پلات‌فورم: Xbox Live، PSN

سازنده: جاناتان بلو

در Braid داستان بازی حرف اول و آخر را می‌زند. این بازی روایت داستانی را کاملا جدی گرفته و بازیکنان را تشویق می‌کند به تک تک دیالوگ‌ها دقت کنند تا بتوانند به کلید معماها پی ببرند. Braid به جای اینکه لقمه را درسته توی دهان‌تان بگذارد، کمی‌آن را می‌چرخاند تا حسابی گرسنه شوید و برای قاپیدن آن مغزتان را به کار بیندازید. علاوه بر این Braid یک بازی Open-ended یا با پایان باز است (مثل GTA که لزوما پایان خاصی ندارد) و همین امر نوع جدیدی از معما را پیش روی‌تان قرار می‌دهد. گیم پلی و معماهای Braid هم واقعا جذاب است و بی دلیل نیست اسم این بازی سر زبان‌ها افتاده است.

2- Everyday Shooter

پلات‌فورم: PSN

سازنده: جاناتان مک

بازار بازی‌های تیراندازی همیشه داغ داغ است، اما گاهی باید از کال آو دیوتی، مدال افتخار و هیلو گریزی زد و با یک بازی متفاوت نفسی تازه کرد. Everyday Shooter همان چیزی است که برای سلامت روح بازی‌خورتان تجویز می‌کنیم. اگر کرم بازی‌های تیراندازی روی کنسول‌ها هستید و چشم بسته با دو آنالوگ کنترلر جادو می‌کنید، Everyday Shooter خوراک شماست. این بازی را مثل بازی معروف Crimson Land روی PC از بالا دنبال می‌کنید. Everyday Shooter یک جورهایی یک Serious Sam جمع و جور است که مدام باید بدوید و تیراندازی کنید. یکی از نکات بامزه بازی، جلوه‌های صوتی آن است. بازیکنان با شلیک به اشیای گوناگون در بازی به نوعی یک موسیقی متن درست می‌کنند که واقعا شنیدنی است. از این گذشته رد کردن هر مرحله قلق خاصی دارد که پی بردن به آن مزه بازی را دوچندان می‌کند.

3- Flower

پلات‌فورم: PSN

سازنده: thatgamecompany

“گل” شاید عجیب ترین و متفاوت ترین بازی باشد که تا به حال دیده اید. در این بازی تبدیل به باد می‌شوید و می‌وزید و گلبرگی را در دشت و صحرا همسفر بی‌کلام خود می‌کنید. گلبرگ شما در طول سفر، گل‌های دیگر را همراه خود می‌کند و به دشت‌های مرده جان می‌دهد. جالب است بدانید Flower هیچ دیالوگی ندارد و این زبان طبیعت است که با شما حرف می‌زند. پس چشم‌ها را بشویید و جور دیگری به این بازی لطیف و دوست داشتنی نگاه کنید. روایت داستانی صامت “گل” آنقدر با شما حرف می‌زند که بازی‌های دیگر را با انبوهی از دیالوگ به راحتی به فراموشی می‌سپارید.

4- Geometry Wars: Retro Evolved

پلات‌فورم: Xbox Live

سازنده: Bizarre Creations

Geometry Wars یکی از اولین بازی‌های قابل دانلود کنسول‌های نسل حاضر بود. از عمر این بازی تیراندازی برجسته 5 سال می‌گذرد، اما هنوز هم یکی از بهترین‌هاست. Geometry Wars هم مثل Everyday Shooter از آن بازی‌های تیراندازی ساده اما سرگرم کننده است که مهارت شما در بازی همزمان با دو آنالوگ را می‌سنجد. در این بازی امتیازی مدام دشمن سرتان می‌ریزد و تا جایی که می‌توانید باید زنده بمانید. شما یک سفینه فضایی هستید و دشمن‌تان هم اشکال هندسی فضایی. همیشه نباید در کانتر استرایک و کال آو دیوتی کل کل کنید، اگر راست می‌گویید و خیلی بازی بلدید، تسلط خود بر کنترلر را در Retro Evolved به رخ بکشید.

5- Limbo

پلات‌فورم: Xbox Live

سازنده: Playdead Studios

Limbo یا “برزخ” در اوج سادگی، یک بازی استثنایی است. این بازی از آن کابوس‌هایی است که وقتی به خواب می‌روید خرتان را می‌چسبد و رهای‌تان نمی‌کند. در برزخ هم پسرک بی نام و نشانی به خواب می‌رود، اما وقتی چشم باز می‌کند متوجه می‌شود که در برزخ گرفتار شده و به این راحتی‌ها از این کابوس وحشتناک بیدار نمی‌شود. پسرک در این بین دنبال خواهر گمشده اش می‌گردد. فضای سیاه و سفید برزخ شما را یاد کابوس‌های نیمه شب می‌اندازد که هر چه جیغ می‌کشید صدای‌تان در نمی‌آید و وقتی می‌خواهید با تمام وجود فرار کنید، انگار پاهای‌تان به زمین وصل شده است.

6- Peggle

پلات‌فورم: Xbox Live، PSN

سازنده: PopCap Games

Peggle هم باب طبع بازیکنان عادی است، هم بازیکنان حرفه‌ای از آن لذت می‌برند و هم مامان بزرگ‌ها و بابابزرگ‌ها با آن کیف می‌کنند. خلاصه اینکه هرکسی ذره‌ای به بازی کردن علاقه داشته باشد از Peggle خوشش می‌آید. ماجرای این بازی خوش ساخت از این قرار است که باید به تمام توپ‌های نارنجی روی صفحه شلیک کنید. Peggle چیزی شبیه زوما است، اما تنوع بسیار بیشتری در مقایسه با آن دارد. حواس‌تان را جمع کنید! دانشمندان ثابت کرده?اند که Peggle اعتیادآور است!

7- PixelJunk Eden

پلات‌فورم: PSN

سازنده: Q Games

احتمالا تا اینجای مطلب با خود گفته اید سریع‌تر نگاهی به بقیه بازی‌ها بیندازم تا بروم سر وقت نید فور اسپید، بایوشاک‌یا هر بازی کله گنده‌ای که خوراک‌تان است. اما PixelJunk Eden کله‌گنده بازی‌های دانلودی است. در این بازی جذاب جانور دوست داشتنی و تند و تیزی دارید که در باغ عدن از این شاخه به آن شاخه می‌پرد و گرده افشانی می‌کند. گشت و گذار در باغ دیدنی و خوش آب و رنگ این بازی چیزی است که خودتان باید تجربه کنید.

8- PixelJunk Shooter

پلات‌فورم: PSN

سازنده: Q Games

“Shooter” چهارمین عضو خانواده PixelJunk است. این یکی پیکسل جانک در زیر زمین اتفاق می‌افتد. شما سوار ماشین‌های مخصوصی می‌شوید تا معدنچیانی را که در دل زمین گرفتارشده‌اند نجات دهید. این وسط جانوران عجیب و غریب همسایه هم برای‌تان دردسرساز می‌شوند. PixelJunk Shooter یک بازی روان و دلپذیر است؛ وقتی پایش بنشینید، به این راحتی‌ها بلند نمی‌شوید.

9- Splosion Man

پلات‌فورم: Xbox Live

سازنده: Twisted Pixel

Splosion Man یکی از بهترین بازی‌های دانلودی سبک پلات‌فورمر است. همان‌طور که از عنوان بازی پیداست، با شخصیت بزن بهادر Splosion Man هر چیزی که امکان داشته باشد را سر راه‌تان منفجر می‌کنید. این بازی گرافیکی بالاتر از سطح بازی‌های دانلودی دارد و در نگاه اول وسوسه می‌شوید قیمت بالاتری پای دانلود آن بپردازید.

موسیقی متن هیجان انگیز شما را به خوبی روی ریتم بازی سوار می‌کند و حالت تک نفره و چند نفره هر کدام برای خود عالمی‌دارد. Splosion Man الماس بازی‌های دانلودی است که به راحتی نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید.

10- World of Goo

پلات‌فورم: PC، Wiiware

سازنده: 2D Boy

در بین این 10 تا بازی، World of Goo کمتر از بقیه نیاز به تعریف دارد. احتمالا این بازی جذاب و متفاوت را تا به حال روی کامپیوتر بازی کرده اید یا دست کم تعریف آن را از اطرافیان شنیده اید. در World of Goo باید به یک سری توپ چسبناک بانمک کمک کنید که به درستی به همدیگر بچسبند و از سر و کول هم بالا بروند تا به نقطه پایان برسید.

در این بازی باید محاسبات فیزیکی خود را مثل یک مهندس آرشیتکت بالا ببرید، چون کوچک‌ترین اشتباهی در محاسبه، توپ‌های بامزه و پر سر و صدا را ممکن است به ته دره بفرستد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » فروید ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 9:32 عصر )

   1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ایجاد کلید در راست کلیک برای هر برنامه ای راحترین کار برای ا
افزودن متن دلخواه درکنار ساعت ویندوز با این کار متن کنار ساع
افزایش سرعت Browser ویندوز یک فایل تکست بسازید و نامش را به
افزایش حافظه پنهانی پوشه ها
اضافه کردن برنامه ها در قسمت run برنامههایی مثل Regedit و Ms
ازبین بردن آیتمهای موجود درکنترل پنل براى ویندوز xp به شاخه ى C:
از کار انداختن Balloon Tip در ویندوز XP شاید این مسئله به فک
آشنایی با SERVICE PACK 2 ویندوز XP
علل کاهش سرعت کامپیوتر
آداب معاشرت های الکترونیکی
[عناوین آرشیوشده]


از کار انداختن Balloon Tip در ویندوز XP شاید این مسئله به فک . ازبین بردن آیتم‌های موجود درکنترل پنل براى ویندوز xp به شاخه ى C . اضافه کردن برنامه ها در قسمت run برنامه‌هایی مثل Regedit و M . افزایش حافظه پنهانی پوشه ها . افزایش سرعت Browser ویندوز یک فایل تکست بسازید و نامش را به . افزودن متن دلخواه درکنار ساعت ویندوز با این کار متن کنار ساع . ایجاد کلید در راست کلیک برای هر برنامه ای راحترین کار برای ا .
 

>> بازدید امروز: 17
>> بازدید دیروز: 27
>> مجموع بازدیدها: 192673
» درباره من «

ترفندهای ویندوز

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

بازیهای آنلاین جذاب و اکشن و مهیج و تست های هوش
دی شاپ
ماه مارکت
هالیوودشاپ
[آرشیو(4)]

» آرشیو مطالب «
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی و سیتم عامل و گرافیکی
فروشگاه تی شرت استین کوتاه پسرانه و دخترانه
معرفی نرم افزار
یوزر پسورد جدید آنتی ویروس nod32 آپدیت
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی و سیتم عامل و گرافیکی
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی و آموزش آنها
عقب ماندگی ذهنی علل و عوامل آن
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی
عقب ماندگی ذهنی علل و عوامل آن
فروشگاه تی شرت استین کوتاه پسرانه و دخترانه
فروشگاه لوازم آشپزخانه و خانه و صنایع دستی
یوزر پسورد جدید آنتی ویروس nod32 آپدیت
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی و سیتم عامل و گرافیکی
مجموعه سخنان و پیام های رهبر انقلاب
فروشگاه لوازم آشپزخانه و خانه و صنایع دستی
فروشگاه لوازم آشپزخانه و خانه و صنایع دستی
فروشگاه تی شرت استین کوتاه پسرانه و دخترانه
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی و آموزش آنها
نرمافزارهای جاسوسی و مقابله با آنها
طرز کار برنامه های ضد ویروس
آلبوم جدید و فوق العاده زیبا و شنیدنی سلطان احساس , مجید خراطها
دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای فرزان و اشکان به نام ما سیاه
دانلود آهنگ جدید امیر شهریار به همراه اشکین 0098 به نام دوست دار
دانلود آلبوم جدید و فوق العاده زیبای حمید دل آلپی به نام منو بی
دانلود آلبوم جدید و بسیار زیبای اشکان یوسفی با نام وداع
دانلود آهنگ جدید و شاد هادی نادمی به نام چی بگم
دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای حامی به نام مرز تماشا
دانلود آهنگ جدید و زیبای بنیامین بهادری به نام بوی عید(اجرا شده
دانلود موزیک جدید صدای ستاره ها با صدای مهرداد جادوگر و علی سونا
دانلود آلبوم جدید فرهاد فخرالدّینی و سالار عقیلی به نام سمفونی
دانلود سریال ها و فیلمهای روز دنیا
دانلود فیلم سلطان عقرب The Scorpion King
دانلود فیلم آخرین حرف با بازی مهدی مقدم برای موبایل با کیفیت
دانلود فیلم ترسناک احضار شدگان برای موبایل با کیفیت عالی
دانلود فیلم اکشن Far Cry 2008 برای موبایل با کیفیت عالی
دانلود فیلم اکشن Live Free or Die Hard برای موبایل
دانلود فیلم اکشن The Sniper 2009 برای موبایل
درباره الی - دانلود فیلم درباره الی + عکسهای فیلم
رضا صادقی - دانلود آهنگهای رضا صادقی - فول آلبوم
دانلود فیلم برخورد مستقیم Direct Contact
نوجوانی و نیازهای نوجوانی
فروشگاه نرم افزار های گرافیکی و تخصصی
فروشگاه تی شرت استین کوتاه پسرانه و دخترانه
فروشگاه لوازم آشپزخانه و خانه و صنایع دستی
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی و سیتم عامل و گرافیکی
مقالت روان شناسی و نوجوانی
فروشگاه تی شرت استین کوتاه وبلند پسرانه و دخترانه
دی 89
شهریور 89
خرداد 89

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
عاشق آسمونی
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند) HADERBAD SHENASI
مشاور
.: شهر عشق :.
جهاد ادامه دارد...
بوی سیب
دوستی و دوست یابی
مجموعه بیانات رهبر معظم
جکستان ، عکاسخانه ، نرم افزار سرا
کامپیوتر و لوازم جانبی و نرم افزار آموزش
عمو همه چی دان
فتو بلاگ
پرسش مهر
تنهاترین عاشق
دهکده ی عکس
* روان شناسی ** ** psycology *
تبادل نظر
وای ندیدید شما ا!!!!!!!

مجموعه مقالات رایانه MOGHALAT COMPUTER
مقالات روان شناسی
کودکان استثنایی
جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32- Kaspersky - Avira
یوزر آنتی ویروس و مسابقات تبیان و راسخون و قرآنی
شناختی
روان شناسی کودکان استثنایی
مهدویت
یا غیاث المستغیثین - روز های آبی من
هیئت سایبری لبیک
اتیسم
گوناگون و زیبا
کتابخانه دیجیتال روانشناسی
وباگی خالی از خنده
کتاب الکترونیکی
کشکول
روان شناسی
آپدیت جدیدترین یوزر پسورد آنتی ویروس nod32
پرسش مهر ... پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟
طوفان در پرانتز
هسته ای
پرنسس خشگله عکس دانلود نرم افزار و بازی narmafzar gam aks
پرسش مهر 10
خدمات اینترنتی و حراج نرم افزار
نرم افزارهای تخصصی و موبایل و نرم افزارهای آموزشی تخصصی و موبایل
لوازم آرایشی و بهداشتی و ادکلن
پارس دانلود
سوپر لینکستان لیندا
ایران دانلود - دانلود نرم افزار - ویروس یاب
مقالات اختلالات رفتاری و روانی...
چهارراه
سوپر لینک خشگل دختر
جکستان . عکاسخانه
w x y z * دبلیو ایکس وای ضد * کد
بانک مقالات روانشناسی
فرهنگی هنری، عکس، مدل لباس، مانتو، ژاکت، سارافون دخترانه و زنانه
پایگاه عکس و پیامک و دانلود بازی و نرم افزار
فروشگاه کتب روانشناسی، اسلامی، ایران شناسی وسیستم عامل
لوازم خانگی و اثاثیه منزل و لوازم آشپزی
فروشگاه نرم افزارهای گرافیکی و سرگرمی و بازی
نرم افزارهای میکس مونتاژ و آموزشی میکس مونتاژ
پوشاک & تی شرت دخترانه پسرانه استین کوتاه و بلند & ژاکت
هتل دانلود
سکوت نیمه شب
کوچک های بزرگ
دهکده مجازی ...
دختر غریب
دانلود سانسور نشده های سریال افسانه جومونگ
پرسش مهر . ...... چگونه خدمتگذار خوبی باشیم
عکاسخانه
عکس های توپ گلها همه آفتاب گردانند
جک جک جکستان
پیچیدگی سکوت
متفاوت
تی شرت پسرانه دخترانه
عطر و ادکلن
لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی
سیستم عامل و نرم افزار
آموزشی درسی
نرم افزارهای تخصصی و حسابداری
ایران شناسی و ادبیات
آموزش مهارت
آموزش میکس و مونتاژ
بازی و سرگرمی
تلفن همراه
پخش کننده آهنگ
ثبت دامین(Domain) و وطراحی سایت
لوازم جانبی خودرو
کامپیوتر و لوازم جانبی
عدالت جویان نسل بیدار

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «











» طراح قالب «